چرا روحانی گزینه مناسبی برای اسرائیل نیست


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , روحانی

ستی آروتز شوا:

چرا روحانی گزینه مناسبی برای اسرائیل نیست

رویترز گزارش داده است که «ابراهیم رئیسی، روحانی تندرو برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ایران اعلام کاندیداتوری کرده تا کارنامه اقتصادی حسن روحانی و سیاست تنش‌زدایی وی با غرب را به چالش بکشد. این دادستان کل سابق می‌تواند چالش جدی را متوجه تصمیم روحانی برای کسب پست ریاست جمهوری در دور دوم کند.» آیا این مسئله نگران‌کننده است؟ نه واقعاً. بلکه آرامش‌بخش هم خواهد بود.

  به گزارش رویداد ۲۴؛ رویترز گزارش داده است که «ابراهیم رئیسی، روحانی تندرو برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ایران اعلام کاندیداتوری کرده تا کارنامه اقتصادی حسن روحانی و سیاست تنش‌زدایی وی با غرب را به چالش بکشد. این دادستان کل سابق می‌تواند چالش جدی را متوجه تصمیم روحانی برای کسب پست ریاست جمهوری در دور دوم کند.» آیا این مسئله نگران‌کننده است؟ نه واقعاً. بلکه آرامش‌بخش هم خواهد بود.

 

به گزارش رویداد۲۴ به نقل از سایت اسرائیلی آروتز شوا، اگر از اسرائیلی‌ها، آمریکایی‌ها یا اکثر غربی‌ها سؤال کنید که چه کسی را به‌عنوان رئیس‌جمهور بعدی ایران ترجیح می‌دهند، به‌احتمال خیلی زیاد آن‌ها قلبا طرفدار یک نامزد «میانه‌رو» هستند- و گمان می‌کنند که حسن روحانی همان مرد است. اما باوجوداینکه اکثر آزاداندیشان غربی خواهان به قدرت رسیدن یک رهبر عمل‌گرا هستند که به دنبال عادی‌سازی روابط با غرب باشد، اسرائیل را تهدید به نابودی نکند، به دنبال تسلیحات هسته‌ای نباشد، و خواستار پذیرش ایران در جهان متمدن باشد، اما روحانی این گزینه‌ها را روی میز نمی‌آورد.

 

پیروزی حسن روحانی هیچ مزیتی برای اسرائیل و دیگر بخش‌های جهان متمدن ندارد. ابراهیم رئیسی، روحانی شیعه تندرو بهترین گزینه‌ای است که اسرائیل می‌تواند امید به ریاست جمهوری‌اش داشته باشد. او می‌تواند به‌مراتب سریع‌تر باعث شود که ایران نتواند جایگاه قابل قبولی در چشم جهان غرب بیابد.

 

این سایت اسرائیلی مدعی شد: ابراهیم رئیسی بار دیگر تقریباً مانند سلف روحانی، به نمایی زشت برای ایران تبدیل می‌شود که تمام توجه متفکران را به قلدری، توطئه و مدیریت فعالیت‌های تروریستی از سوی این کشور جلب می‌کند، و با تکرار تاریخ به همه ما خواهد گفت که تا چه اندازه خواستار محو کردن اسرائیل از روی نقشه جهان است.

 

وی به ما هشدار خواهد داد و ما را متوجه نیات ایران خواهد کرد. تکذیب‌های وی در مورد اینکه ایران خواستار سلاح هسته‌ای نیست، باورپذیر نخواهد بود. رفتار و شخصیت وی باعث ایجاد سوءظن، دشمنی و انزجار خواهد شد.

 

این رسانه صهیونیستی در ادامه مدعی می‌شود: چهره میانه‌روی روحانی باعث شده بسیاری از آمریکایی‌ها از خطر آتی که ایران متوجه جهان می‌کند، بی‌خبر باشند. اما ابراهیم رئیسی کار خود را به‌خوبی انجام خواهد داد، آن‌هم در زمانی که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل موفقیت اندکی در متقاعد کردن آمریکایی‌ها نسبت به ارتش خطرناک ایران داشته است.

 

انتخاب یک رئیس‌جمهور در ایران می‌تواند مخاطره‌آمیز باشد، چراکه ممکن است پیروزی روحانی از سوی غرب به‌عنوان پیروزی جناح میانه‌رو تلقی شود. پیروزی یک شخصیت میانه‌رو مانند روحانی احتمالاً ایران را قادر می‌کند که از انزوای خود خارج شود، مانع از تحریم‌های جدید شود و به‌ نظام فعلی ایران مشروعیت ببخشد.