تدوین سند پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی/ توزیع 25 نوبت شیر در مدارس تهران تا پایان سال تحصیلی


اخباراجتماعی,خبرهای  اجتماعی  ,مدیرکل آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران از تدوین سند پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در شهر تهران تا پایان سال تحصیلی جاری خبر داد و گفت: با تدوین این سند می‌توانیم با نگاه آینده پژوهانه به آسیب‌های اجتماعی، وارد فعالیت عملی شویم.

 علیرضا کمرئی در گفت وگو با ایسنا، درباره اقدامات انجام شده پیرامون پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی در جمعیت دانش آموزی پایتخت اظهار کرد: تدوین سند پیشگیری از آسیب های اجتماعی در شهر تهران را در دستور کار داریم که مقدمات آن انجام شده و امیدواریم تا پایان سال تحصیلی جاری به اتمام برسد.

 

وی افزود: با تدوین این سند می توانیم با نگاه آینده پژوهانه به آسیب‌های اجتماعی وارد فعالیت عملی شویم و آن را توسعه دهیم.

 

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران درباره توزیع شیر در مدارس اظهار کرد: چند هفته‌ای است که توزیع شیر در مدارس آغاز شده و پیش بینی می‌کنیم به 25 وعده تا قبل از پایان سال تحصیلی جاری برسد. بر اساس برنامه‌ای که تدوین کرده‌ایم توزیع شیر در همه مدارس را اجرایی و عملیاتی کردیم و گزارشی مبنی بر اینکه شیر در مدرسه‌ای توزیع نشده باشد به دستمان نرسیده است.

 

کمرئی همچنین به تدارک برنامه‌هایی برای تبیین گفتمان اقتصاد مقاومتی در مدارس اشاره کرد و گفت: در ماه‌های باقی مانده از سال تحصیلی مسابقات و برنامه‌های مشخصی را برای گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی در قالب مفاهیم، موکدات و مضامین موجود در کتاب های درسی خواهیم داشت.

 

وی ادامه داد: تصور می کنیم این برنامه‌ها بتواند فضایی را ایجاد کند که دانش آموزان مفاهیمی که در کتب درسی پیرامون اقتصاد مقاومتی آموخته‌اند و توصیه مقام معظم رهبری نیز بوده است را عمیق تر درک کنند و بتدریج این گفتمان شکل بگیرد.