چه گروههای خونی مستعد سکته قلبی هستند


اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,گروههای خونی

تحقیقات جدید نشان می دهد میان آنهایی که گروه خونی به جز O دارند و احتمال ابتلا به حمله قلبی و سکته ارتباطی وجود دارد. 

به گزارش مهر، پایگاه علمی – خبری ساینس الرت گزارش داد: آنالیزهای صورت گرفته بر روی بیش از ۱.۳ میلیون نفر مشخص کرده آنهایی که گروه خونی به جز O+ و O- دارند ۹ درصد بیشتر احتمال دارد که دچار ناراحتی های قلبی نظیر سکته و حمله شوند.

 

البته محققان هنوز مطمئن نیستند که چه عاملی موجب شکل گیری این نوع ارتباط عجیب می شود. این بدان معناست که هنوز خیلی زود است بگوییم چه گروههای خونی ریسک ابتلا به مشکلات قلبی را افزایش می دهد.

 

اما این حقیقت را هم نباید نادیده گرفت که این بررسی بر روی یک گروه بزرگ که بیش از ۱.۳ میلیون تن را دربرمی گیرد صورت گرفته است. همین نکته باعث شده که کارشناسان به این یافته توجه کرده و انجام تحقیقات دقیق را ارزشمند بدانند.

 

این تحقیقات در هلند انجام شده است. تس کول از مرکز پزشکی دانشگاه خرونینگن هلند که هدایت گروهی از محققان را در این پروژه بر عهده داشته می گوید: یافته ها نشان می دهد آن دسته از افرادی که گروه خونی شان به جز O است یعنی A، B و AB بیش از سایرین احتمال دارد قربانی ناراحتی و حملات قلبی شوند.

 

به باور کارشناسان، اگر این یافته ها در مراحل بعدی به تأیید برسد آنگاه اهمیت اقدامات پزشکی برای افراد یه به بیان بهتر «شخصی سازی» این روند بیش از پیش آشکار می شود.