سفر به کوش اداسی

اول از همه بگم که چون این سفر مربوط به سال قبل مثل سفرنامه استانبول کامل یادم نیست که بنویسم ولی تا انجائیکه می شه سعی می کنم اطلاعاتی که دارم را بنویسم.

18 تیر سال 91 بعد از تحقیق در مورد کوش اداسی و هتل های ان با پرواز ترکیش به انجا رفتیم، قبل از سفر هتل surmeli را انتخاب کرده بودم اما چون ان تاریخی که می خواستیم بریم هتل جا نداشت به پیشنهاد اژانس مسفرتی هتل noa را انتخاب کردیم این هتل قبلا یک هتل چهارستاره بوده ولی دقیقا از یکسال قبل با بازسازی دوباره تبدیل به یک هتل پنج ستاره شده بود، قبل از رفتن خیلی نگران بودم چون هیچ تحقیقی در مورد ان هتل نکرده بودم خلاصه دل به دریا زدیم و رفتیم، پرواز ترکیش واقعا خوب بود در طول سفر هدفونی را برای هر صندلی گذاشته بودند که می تونستی در طول سفر به موزیک گوش کنی طول پرواز حدود 3 ساعت بود ما پروازمون ساعت 5 صبح روز پنجشنبه بود ساعت 9 صبح در فرودگاه عدنان مندرس ازمیر بودیم بعد از گرفتن چمدانها به همراه لیدرمون راه افتادیم به سمت هتل فرودگاه تو ازمیر بود اما هتل تو کوش اداسی و حدود یک و ساعت و نیم تو راه بودیم البته دیدن جاده بین این دو شهر خیلی جالب بود قبل از اینکه ما را پیاده کنند رفتیم جلوی هتل سی لایت و تعدادی از مسافرها انجا پیاده شدند هتل تمیزی بنظر می رسید اما حس کردم یکم دلگیره البته شاید اشتباه می کنم خلاصه بعد از انها نوبت ما بود و ما به همراه یک خانواده دیگه و یک اقای جوان تو محوطه هتل noa پیاده شدیم یک هتل تمیز ، لابی هتل خیلی بزرگ و تمیز و روشن بود و با چند دست مبلمان شیک تزئین شده بود کلا همه چیز تو این هتل نو دست اول بود و شیک، ترکیب رنگ مبلمان و دکوراسیون خیلی فانتزی بود دو تا کامپیوتر یک گوشه بود که می شد از انها استفاده کرد خلاصه کمی نشستیم و به دست هرکدام از ما یک دست بند نارنجی زدند و گفتند برای تحویل اتاق باید تا ساعت 2 صبر کنیم و پیشنهاد کردن تا از time صبحانه استفاده کنیم و از هتل دیدن کنیم خلاصه چمدانها را دادیم و رفتیم تو رستورانی که دقیقا انتهای لابی بود و با در شیشه ای از لابی جدا میشد صبحانه کاملا مفصلی بود بیش از 30 نوع مختلف ، هتل دو تا استخر داشت یکی در یک طرف ساختمان و دیگری طرف دیگر استخر بزرگتر از عمق 160 شروع می شد تا حدود 3 متر معمولا کنار این استخر موزیک پخش می کردند و کسانی که دنبال استراحت نبودند اطراف این استخر بودند استخر بعدی هم عمیق بود ولی فکر کنم حدود 2 متر بود وکسانی که دنبال ارامش بودند از ان استفاده می کردند هتل دقیقا کنار دریا اژه بود وقتی تو استخر شنا می کردی دریا را هم می شد ببینی خیلی قشنگ بود اما هتل ساحل شنی نداشت ولی خودشان یک سکو درست کرده بودند که روی ان را شن ریخته بودند و یک اسکله بزرگ داشت که بصورت ال شکل می رفت تو دریا روی ان اسکله و ان ساحلی که درست کرده بودند تعداد زیادی الاچیق درست کرده بودند و تخت گذاشته بودند کنار هر دو استخر هم تخت به اندازه کافی بود و لازم نبود مثل هتلهای انتالیا از صبح زود بروی و تخت رزرو کنی کنار ساحل و استخر بزرگ هم دوتا تاپ سفید خیلی قشنگ بود یک میز پینگ پنگ هم بود که می شد از ان استفاده کرد کنار هر استخر هم یک بار بود اما بار کنار استخر بزرگ هر روز از ساعت 11 همبرگر به همراه میوه و سیب زمینی و مخالفات دیگه می داد و بعد از ظهر هم معمولا شیرینی می داد. همه چیز تو این هتل سفید و روشن بود رستوران اصلی بیشتر صندلی ها را تو فضای باز کنار دریا گذاشته بود و موقع غذا خوردن می تونستی از دیدن دریا هم لذت ببری، این را بگم از غروب های خورشید در انجا انقدر دیدنی و قشنگ بود که همه هر روز مشغول عکس انداختن از انجا بودند یک چیز رویایی، از انجائیکه افراد زیر 16 سال را انجا راه نمی دادند هتل بسیار ارام و خلوت بود گروه انیمیشن هم نداشتند فقط سه تا خانم بودند که معمولا بازی صبح دارت و واتر پلو بعد از ظهر را ترتیب می دادند و هر روز برنامه یوگاه می گذاشتند، یک رستورانی هم بود به نام رستوران ایتالیایی که هر کس در مدت اقامت 6 شبش می تونست یکبار از ان استفاده کنه و فرق ان با رستوران اصلی این بود که خود پرسنل ازت پذیرایی می کردند و دیگر سلف سرویس نبود و دو نوع غذای خاص را پیشنهاد می کردند که واقعا عالی بود این رستوران را خیلی قشنگ تزئین کرده بودند که علاوه برخوردن غذا می شد از دیدن غروب افتاب و دریا و فضای قشنگ انجا لذت برد، یک رستوران دیگر هم بود به نام رستوران ماهی که ان را روی یک اسکله که به سمت اب می رفت ساخته بودند که انجا هم ماهی و میگو سرو می کردند که فکر می کنم ان را هم باید رزرو می کردی، تو رستوران اصلی هم هر وعده بیش از 15 مدل غذا بود به همراه انواع سالادها و ماست ها و زیتونها ، انواع دسرهای خوشمزه شامل انواع کیک و باقلواهای ترکی و تیرامیسو و .... و همینطور بیش از 5 نوع میوه مختلف خلاصه که همه چیز بود ومن طعم غذاهاش را خیلی دوست داشتم.

از سونا و حمام ترکی هم می توانستی استفاده کنی اما باید هزینه جدا پرداخت می کردی، هتل سه تا بار داشت یکی داخل لابی بود و دوتای دیگر کنار استخرها، تو فضای چمن کنار بار لابی هم تعدادی مبلمان سفید بافت گذاشته بودند که غروب ها نشستن روی انها واقعا لذت بخش بود. هتل یک دیسکوی سرپوشیده خیلی خوب هم داشت که کنار ساحل بود و مجهز به کولر گازی بود تعدادی صندلی کنار اب چیده بودند و در بزرگ شیشه ای دیسکو دو جداره بود که وقتی دیسکو شروع می شد معمولا ان را می بستند که صدا بقیه را اذیت نکنه اما کلا دیسکو شلوغی نبود و یک بار هم داخل دیسکو بود. راستی یک روز درمیان هم موقع خوردن شام از ساعت 6 غروب تا 9 شب هم یک اقایی می امد و کنار ساحل می نشست و گیتار می زد و می خواند و جالب که از هر کشوری می خواند و اهنگ اگه یه روز بری سفر را هم با لهجه خیلی قشنک می خواند. و اما در مورد اتاق های هتل همه چیز تو اتاقها سفید بود از دکور و تخت بگیر تا خود تلوزیون lcd انقدر تمیز و قشنگ بود که نمی تونم توصیف کنم و یک چیز جالب در مورد این هتل اینکه همه اتاق ها به سمت دریا بودند به همراه یک بالکن شیشه ای و دیدنی دکوراسیون و تمیز ی هتل واقعا محشر بود دقیقا همانطوری که تو عکسای هتل می بینید.

موقعیت هتل هم خیلی خوب بود با پنج دقیقه پیاده روی می تونستی برسی به ساحل معروف ladies beach و با 20 دقیقه پیاده روی هم بری خود شهر ، کنار هتل پر از ویلاهای قشنگ و یک شکل و مرتب بود و خیابانهای اطراف ان پر از گل و درخت بود راستی هتل blue sky هم دقیقا کنار هتل ما بود غروب که می شد کنار ساحل معروف ladies beach همه کافه ها و رستورانها صندلی ها را می گذاشتند کنار خیابان و موزیک پخش می کردند و همه مشغول خوردن بودند انجا تو همان خیابان چندتا هتل سه ستاره هم بود، خلاصه که شبها و غروب های دیدنی داشت. تور ما یک گشت شهری داشت ما چون خیلی با شهر اشنا نبودیم از ان استفاده کردیم صبح ساعت 8 امدند دنبالمون و ساعت 2 برگرداندند هتل اول ما را بردن میدان اصلی کوش اداسی کنار بازار قدیمی و بزرگ انجا و همه پول چنج کردند بعد بردند به یک مسجد بزرگ و از انجا به یک مغازه که روتختی و حوله و از این چیزها می فروخت قیمتها هم نسبت به ایران خوب بود و بعد به یک شو چرم و البته فروشگاه چرم و بعد به یک فروشگاه که سوغاتی و صنایع دستی انجا را می فروخت در انتها به یک فروشگاه خرید که یک ساعت برای خرید وقت دادند، تورهای دیگه هم برگزار می کردند مثل تور کشتی و دیسکو ایرانی و ما چون تجربه خوبی از تور کشتی و بقیه نداشتیم از هیچ کدام استفاده نکردیم.

یک روز خودمان صبح زود بیدار شدیم و با دلموش شماره 5 که دقیقا کنار  هتل blue sky می ایستاد با نفری 1.5 لیر رفتیم مرکز شهر البته پیاده هم می شد رفت مسیر هم خیلی دیدنی بود کلا کوش اداسی خیلی شیک و تمیز و مرتب، رفتیم همان میدان اصلی پیاده شدیم و کلی تو شهر  چرخیدیم و همه جا را هم دیدیم انجا هم تعدادی فروشگاه و تعداد زیادی مغازه برای خرید وجود داشت از جمله Lcwlkiki کنار اسکله اصلی هم چند تا کروز بزرگ (کشتی های مسافرتی بزرگ) بودند که واقعا هرکدامشان به اندازه یک شهر بودند خلاصه خیلی شهر قشنگ و تمیزی بود بام کوش اداسی هم رفتیم البته انجا جاهای دیدنی خیلی زیادی داشت از جمله قلعه کبوتر ولی ما بیشتر وقتمون را تو هتل گذرانیدیم و شنا کردیم و لذت بردیم.

خانواده ای که همراه ما امده بودند زیاد اهل شنا نبودند و به همین دلیل هر روز صبح بیدار می شدند و می رفتند ازمیر برای خرید و واقعا هم خوب خرید کرده بودند ان موقع قیمت لیر هم مناسب تر بود سه تا چمدان بزرگ خالی اورده بودند و کلش را در حد انفجار پر کرده بودند، راستی انجا یک مرکز خرید بزرگ دیگه هم هست با نام سوکه که باید به سمت بدروم بروی البته زیاد دور نیست ما چون به قصد خرید نرفته بودیم انجا هم نرفتیم ولی بقیه خیلی خوب خرید کرده بودند.

روز اخر برنامه تور ما بازدید از شهر ازمیر بود چون باید به فرودگاه عدنان مندرس تو شهر ازمیر می رفتیم ساعت 1 امدند دنبالمون اما راه برگشت خیلی طول کشید چون راننده واقعا ارام رانندگی می کرد اول رفتیم جلوی هتل vista hill و تعداد زیادی را هم انجا سوار کردیم اما همه انها خیلی عصبانی بودند انگار چون روز اخرشون بوده همه را از سر میز ناهار بلند کرده بودند و اجازه نداده بودند که غذا بخورند واقعا هم ناراحت کننده بود خدا را شکر تو هتل ما از این خبرها نبود خلاصه بعد از کلی زمان وارد شهر ازمیر شدیم یک شهر مدرن و بزرگ و واقعا دیدنی رفتیم کنار یکی از بندگاه ها و کلی انجا راه رفتیم ما خودمان امدیم تو شهر و کلی تو شهر گشتیم و بعد ما را بردند به یک مرکز خرید به نام فوروم بورنوا یک خیابان بلند که تمام برندها انجا شعبه داشتند اا متاسفانه حدود دو ساعت وقت دادند و تو ان دو ساعت باید غذا هم می خوردی چون به همه مک دونالد دادند واقعا خوب می شد خرید کرد ولی فرصت خیلی کم بود پشیمان شدم ای کاش خودمان یک روز را امده بودیم ازمیر راستی یک فروشگاه بزرگ ایکیا هم انجا بود که ما فرصت نکردیم بریم بعد هم رفتیم فرودگاه و قبل از پرواز کلی تو Free shop بزرگ انجا چرخیدیم.

هتل surmeli را هم تو راه دیدم خیلی بزرگ بود اما با مرکز شهر خیلی فاصله داشت بنظرم جای هتل ما بهتر بود و اینکه نوساز و تمیز بود.

حتما یک روز بروید ازمیر واقعا ارزش رفتن دارد هم دیدن شهر و هم خرید.

کوش اداسی خیلی شهر قشنگی و اینکه نزدیک ازمیر یک مزیت بزرگ شما می توانید هر دو تا شهر را خوب ببینید.

راستی هتل دو شب هم برای مهمانها برنامه داشت یکی شب ترکی که تعدادی امده بودند که رقص های محلی را اجرا می کردند و نمایش و مسابقه گذاشتند و دست اخر هم همه مهمانها را برای رقص محلی ترکی بلند کردند.

یک شب هم برنامه موسیقی زنده داشتند که یک خانم و اقای جوان بودند که گیتار می زدندو می خواندند و صدای خانم حرف نداشت اهنگهای معروف خارجی.

چون بیشتر وقتمون را تو هتل گذراندیم دیگه برنامه هر روز را ننوشتم، راستی تور لیدر ما از شرکت sea travel بود که همیشه یکنفر از صبح تا غروب تو لابی نشسته بود و این خیلی خوب بود کلا از این شرکت تو سفر کوش اداسی خیلی بیشتر از استانبول راضی بودم.

ما بازهم سیم کارت نخریدیم و از تلفن خود هتل استفاده کردیم و در اخر 3 لیر دادیم.

اخرشب هم یک شام مختصر دیگه می دادند.

تا سفرنامه بعدی خدانگهدار

مدل میز LCD

ایده هایی برای دکوراسیون اصفهان دکور. مدل میز تلویزیون و lcd.

طرح های متنوع و زیبایی از دکور قفسه ، میز تلویزیون و کمد (TV Table & Shelving)

طرح های متنوع و زیبایی از دکور قفسه ، میز انواع میز میز تلویزیون lcd چوبی

5مدل میز تلوزیون مدرن

مرجع دکوراسيون داخلي منزل ماي دکور میز تلوزیون, مدل میز, میز lcd, گلدان های عمودی برای

تلویزیون خود را کجای منزل قراردهیم؟

دکوراسیون سفره عقد تزیین خنچه عقد میز نامزدی برای تلوزیون اجازه lcd باریك با

سفر به کوش اداسی

سفید بود از دکور و تخت بگیر تا خود تلوزیون lcd انقدر تمیز و هم برای مهمانها برنامه

پخش ماهواره ای شبکه های استانی

9 استودیوی تلوزیونی و نودالهای رادیو و تلوزیون از ای و میز صدای 64 دکور مرکز

وقتی یه مرد دلش برای تجدید فراش هوایی میشه !!!