جزیره کیش

برنامه کیش اجرا شد، می خواستم این گزارش را در دو پست بگذارم، اما به دلیل حجم کاری این روزهایم  نمی توانم در تمام ابعاد کیش را شرح دهم و بدین منظور به مختصری بسنده می کنم.

هزینه کلی برنامه 280 هزار تومان شد

بدین صورت : بلیط رفت 30 هزار تومان

بلیط برگشت 90 هزار تومان

غواصی - جت اسکی- شاتل ورزشهای دریایی و رکاب زدن دور جزیره  با دوچرخه های خود کیش در زمین از برنامه های ورزشی برنامه بود.

وعده های ناهار ، انواع ماهی و کوسه بود که خورده شد

و البته دو شب نیز خانه کرایه شد.

علت کم خرج شدن برنامه به این علت است که بعد از 13 فرودین، مسافران کیش افت زیادی می کند و جا برای تخفیف زیاد است.امیدوارم سال دیگر شما نیز از این موقعیت استفاده کنید.

روز اول برنامه، ساعت 20.00 به کیش رسیدیم. تصمیم گرفته شد که در شمال جزیره و پارک میر مهنا شب را بگذرانیم.در همان ساحل کوله ها را در بین درختان گذاشته و به قدم زدن در کوچه های زیبا و پر نور کیش پرداختیم و در آخر جوینده ، یابنده است. یک جشن عروسی کاملن سنتی مردم بومی عرب کیش در حال برگزاری بود که ما هم به آنها اضافه شدیم و یکی از مردمشناسی ترین برنامه های خود را اجرا کردیم و جشن مردم جزیره را مشاهد کردیم. با مردم شادی کردیم و در شادی آنان دست افشان بودیم.

روز دوم نیز، خانه گرفته و به گشت و گذار در خود کیش و قسمت شرقی جزیره که قسمت اصلی و مدرن شهر است گذراندیم.

کیش شهر گل های  اطلسی ست. در شب سرمست از بوی گل میشوی.

کیش بهشت خانم هایی است که  دوست دارند بهشت نیز پاساژ داشته باشد!!!

کیش شهری است که با خانوده باشی بهت خوش می گذرد، البته با جیب پر پول!!

روز سوم، دوچرخه کرایه کرده و مسیر 45 کیلومتری دور جزیره را رکاب زدیم، در کیش ، برای دوچرخه شآن و منزلت قائل شده اند و جاده ای مخصوص  برای آن تهیه شده است.

هوا ابری بود و لذت دوچرخه سواری را دو چندان می کرد. دیدار از کشتی یونانی با رکاب زدن صفایی دیگر داشت.

در کیش رکاب زدن جنسیتی معنایی ندارد، کلن نگاه جنسیتی به آن نمی شود، چه بسیار مادر بزرگانی که دوچرخه گرفته بودند و با نوه های خود رکاب می زدند. چه مردان و زنان فربه ای که می توانستند لذت رکاب زدن را حس کنند.

امیدوارم آن بانوانی که از نوشته های دوچرخه ای بنده حسرت در دلشان روییده بود به این جزیره دوچرخه بروند و لذت رکاب زدن را بچشند. البته تقریباً تنها افرادی بودیم که دور جزیره را رکاب زدیم، اکثراً تنها در همان ساحل شرقی رکاب می زنند.امیدوارم این جزیره الگویی برای دوچرخه سواری ایران شود.

در جزیره تقریباً موتور سیکلتی وجود ندارد.دوچرخه هایی طراحی شده است که باطری دار هستند و می توانند یکساعت با آن بی رکاب زدن حرکت کنند.

در شهر همچنین ماشین های مدرن و مدل های 2012 وجود دارد، دو روز اول از دیدن آن هم ماشین آمریکایی و زیبا گیج می شوی. این ماشین ها صدای بسیار کمی دارند. در شهر هم ترافیکی نیست و در نتیجه صدایی هم نیست ، موتوری هم نیست و در نتیجه یکی از پاک ترین شهر های ایران از نظر آلودگی صوتی است.

روز چهارم نیز به غواصی پرداختیم و از جزایر مرجانی جزیره نهایت استفاده را بردیم. در واقع در آکواریوم بزرگی با کلی ماهی شنا کردیم.به صورت معلق بودیم و شنا کنان به دل کلونی ماهیها می رفتی و از ماهی بودن خود لذت می بردی.

ساحل جزیره یکی از آرامتریم ساحل هایی است که تا کنون دیده ام. تقریباً موجی وجود ندارد. دریای کیش پر عظمت است، عظمت خود را در موج ها نشان نمی دهد، بل در آرامش عمیقی که در دریای خود دارد  استفاده می کند. همچون پیر مردان و پیر زنانی که آرامش چهر شان تو را وادار به تحسین می کند.

خنده های روی شاتل سواری هم که جای خود دارد.

با ما سینا هم بود، در نتیجه ماهی شیر  و آمون و کوسه ناهار های ما شد.

اگر ماهی خور هستید از هتل استفاده نکنید و خانه تهیه کنید.

حال شما را به تماشای لذت خود می نشانم:

درخت انجیر معابد

مردمان جزیره احترامی ستودنی بر درخت و درختان قائل هستند

در ورودی مسجدی

کاش مساجد همه شهر ها این چنین با صفا بود

عکس این روزهای دسک تاپ کامپیوترم

من به این درخت مومن شدم!!!

دوچرخه عظیم و کشتی حقیر!!

چه حوسی داشتم برای رکاب زدنی و جمبیدنی بیشتر

چاکریم!!!

لنگر و دوچرخه

کشتی که به جاده بر خورد کرد!!!

این خوشحالی مردی است که از رکاب زدن مست شده

تا رکاب نزنی این لذت را نمی فهمی

سینا سرآشپز در حال خریدن کوسه!!

لذت رکاب زدنی که چشیدیم

کیش تیر ماه 91 کرایه خودرو

یکی از تجربه های خوب رانندگی در کیش این هست به این که در قرارداد کرایه ماشین ذکر شده

گران قیمت ترین خودرو های کیش

مدتی اندک هم که شده سوار یکی از این ماشین های آخرین جهت کرایه اتومبیل در کیش:

سفرنامه جزیره کیش

کرایه تاکسی در تویوتا کرایه شده در جزیره. من اون ماشین رو تعداد اونها در کیش

جزیره کیش

یک جشن عروسی کاملن سنتی مردم بومی عرب کیش در حال کرایه کرده در شهر همچنین ماشین های

آگهی ها و نیازمندی های اتومبیل - خرید و فروش اتومبیل - آفتاب

کرایه خودرو در کیش رنت کار کیش بهترین اجاره اتومبیل در کیش برترین اجاره اتومبیل در کیش

اعلام نرخ حمل خودرو و مسافر از طريق بنادر به جزيره كيش

بخش نظرات بیاورید تا در صورتی که وقایع نگاری در خصوص کیش داشته اید در وبلاگ کیش زیبا ثبت

خاطرات سفر جزیره کیش

ری و تا 3 صبح زدیم و رقصیدیم.از ته دل شاد بودیم.یه دوچرخه دو نفره کرایه ماشین بگیریم اما