داستان تمام بازي هاي رزيدنت اويل


re_1_4.gif
در نسخه دوم Director's Cut كه DualShock Version نام داره كه در آمريكاي شمالي و ژاپن منتشر شد كه از دسته هاي داراي Vibration و Analoge پشتيباني ميكنه و همچنين داراي Soundtrack هاي جديد هست كه توسط  Mamoru Samuragouchi ساخته شده. در نسخه ژاپني DualShock يك ديسك جايزه همراه با بازي بود كه شامل save data قابل دانلود و صحنه هاي از دموهاي بازي Resident Evil 1.5 نسخه لغو شده Resident Evil 2 بود.  در نسخه انگليسي بازي (نسخه موجود در ايران) بسياري از صحنه هاي ترسناك شديد حذف شدن و داراي صحنه اي از Chris‌ كه در حال روشن كردن سيگارش هست. تنها نسخه اروپايي بود كه حذفيات نداشت و دموهاي FMV بصورت رنگي بود كه ميشه گفت كامل ترين نسخه Resident Evil هست.

re1_dc.gif

Resident Evil براي كنسول هاي ديگه از جمله Playstation Network (در سال 2009) و Sega Saturn و PC منتشر شد كه نسخه Sega Saturn داراي يك بازي كوتاه با زامبي هاي جديد هست و نسخه PC در اصل همون نسخه اروپايي بازي هست كه داراي حذفيات نيست اما دموهاي FMV بصورت سياه سفيد هست و همچنين داراي اسلحه ها و لباس هاي جديد براي Jill و Chris هست. Resident Evil‌ قرار بود كه براي پورت Game Boy هم ساخته بشه كه به دليل ضعيف بودن اين پورت اين پروژه توسط Capcom لغو شد.

در سال 2006 نسخه اورجينال اين بازي براي پورت Nintendo DS تحت عنوان Deadly Silence ساخته شده كه داراي تغييرات كمي نسبت به نسخه اروجينال هست. Deadly Silence داراي نوع Classic Mode و Rebirth Mode هست كه داراي دشمنان و معماهاي جديدي هست، قابل ذكره كه اين بازي قابليت مولتي پلاير با استفاده از اينترنت پرسرعت رو داره.

نسخه آمريكايي اين بازي بهترين فروش رو نسبت به ساير داشته، بنابر گفته سرمايه گذار شركت Capcom بازي اورجينال Resident Evil بيش از 2,750,000 دلار فروش داشته و نسخه GameCube اين بازي با 1.35 ميليون كپي، در كل 1,350,000 دلار فروش داشته.

داستان: (نسخه اورجينال) (Story)

اين بازي در 27 جولاي 1998 در زماني كه قسمت حومه (عمارت بزرگ) دست آدمخوارهايي بود كه توسط كمپاني Umbrella ساخته شده بودن شروع ميشه، تيم Bravo براي تحقيقات و تجسس به عمارت بزرگ در حومه شهر Raccoon ميرن كه بعد از قطعي ارتباط و درگير شدن با موجودات اون عمارت، تيم Alpha يعني S.T.A.R.S رو براي تجسس به عمارت ميفرستن كه در اونجا بازمانده اي پيدا ميكنن، Joseph Frost بعد از پيدا كردن جسد Kevin Dooley ناگهان با سگ آدم خوار روبرو ميشه و كشته ميشه،هلكوپتر هم بعد از اين اتفاق فرار ميكنه، اعضاي تيم Alpha يعني Jill Valentine و Chris Redfield و barry Burton‌ و Albert Wesker (فرمانده تيم) از حمله سگ هاي زامبي به عمارت بزرگ پناه ميبرن (اگر با Jill بازي رو شروع كنيد، Chris ناپديد ميشه، و اگر با Chris بازي كنيد Jill ناپديد ميشه.) كه ناگهان صداي شليك گلوله اي ميشنون كه گمان ميكنن (در بازي با Jill‌ فكر ميكنن Chris) (در بازي با Chris فكر ميكنن Jill) هست و به جستجو در عمارت ادامه ميدن، در ابتداي بازي بعد از مواجه شدن با اولين زامبي تاريخ Resident Evil با اولين قرباني تاريخ Resident Evil يعني Kenneth J. Sullivan (عضو تيم Bravo) روبرو ميشيد.

 

 اگر با Jill بازي كنيد Barry تا آخر بازي با شما همراه خواهد بود و اگر با Chris بازي كنيد Rebecca (مدد كار تيم S.T.A.R.S) همراه شما هست، تا انتهاي بازي بايد شخصيت ناپديد شده رو از زندان آزاد كنيد و بعد از متوجه شدن اينكه Albert Wesker فرمانده تيم Alpha خيانتكار و يكي از محققان پروژه Umbrella بوده بايد با رئيس Tyrant بجنگيد و بعد از نابودسازي رئيس هلكوپتر براي نجات شما مياد و عمارت بزرگ منفجر خواهد شد.


Resident Evil 2

معرفي: Introduction

Resident Evil 2 یا Biohazard 2 (به ژاپنی) در 21-ام ژانويه 1998 در آمريكاي شمالي و در 29-ام ژانويه در ژاپن از طرف شرکت Capcom و Virgin Interactive (براي كامپيوتر) برای کنسول Playstation 1 و در 19 فوريه 1999 در ژاپن و در 28-ام فوريه در آمریکای شمالی  برای ویندوز و برای کنسول های Nintendo 64 و Dreamcast و Gamecube در سال های 2000 و 2003 منتشر شد. (اين بازي در 11-ام نوامبر 2001 روي سايت Game.com و در 26-ام دسامبر 2007 براي Playstation Network منتشر شد.) این بازی توسط Hideki Kamiya طراحي و توسط Shun Nishigakii و Shusaku Uchiyama و Masami Ueda نوشته شده.  این بازی در ژانر Survival horror ، تک نفره با درجه Mature طراحی شده.

re2.gif

توضیحات: Gameplay

Resident Evil دو در مقايسه با شماه قبلي از گرافيك بهتري برخورداره، البته اين بازي هم مثه Resident Evil يك از تصاوير از پيش تعريف شده با دوربين ثابث استفاده شده. در زماني كه شخصيت هاي بازي زخمي ميشن درجه خون به Caution و Danger تغيير ميكنه و كاراكتر دستش رو بروي شكمش ميزاره كه در صورت Danger شدن كند تر و لنگان-لنگان راه ميره، صفحه نمايش Game Over نسبت به شماره قبلي ترسناك تر و پيشرفته تره، در صورتي كه توسط زامبي كشته بشيد، صحنه خوردن زامبي ها نمايش داده ميشه و صفحه نمايش خون آلود ميشه. هدف گيري زامبي ها بصورت خودكار انجام ميشه و سختي هدف گيري در مقايسه با Resident Evil يك‌ رو نداره.

re_2_2.gif re_2_3.gif

اين بازي داراي دو ديسك با سناريوي متفاوت هست كه ديسك اول Claire Redfield و ديسك دوم Leon S. Kennedy هست كه بعد از اتمام ديسك اول با هر شخصيت بازي A و B آزاد ميشه كه درست مسير بلعكس سناريوي اول هست كه به تمام سناريو ها مربوط هست. بعد از اتمام بازي مي تونيد بازي كوتاه و شخصيت و اسلحه هاي جديد رو آزاد كنيد. اين بازي در نسخه Dual Shock هم منتشر شده كه داراي بازي كوتاه Extreme Battle با Hunk و Tofu و آزاد كردن لباس و اسلحه جديد و قابليت پذيرفتن كد بي نهايت براي اسلحه ها هست. اين بازي در سال 1999 براي پورت PC تحت عنوان Resident Evil 2 Platinum منتشر شد كه شامل امكانات موجود در Dual Shock به اضافه گالري تصاوير هست. نسخه Sega Dreamcast اين بازي هم در همون سال منتشر شد كه تغييرات نسبي در نمايش درجه سلامتي شخصيت ها ايجاد شده بود، نسخه ژاپني Dreamcast كه Biohazard 2 Value Plus نام داره حاوي يك ديسك اضافي بود كه بازي دموهاي بازي Resident Evil - Code: Veronica و موسيقي متن مربوطه در ژاپن منتشر شده بود رو دربر داشت.

re2_pal.gif

نسخه Nintendo 64 هم در سال 1999 منتشر شد كه توسط Angel Studios (با نام فعلي Rockstar San Diego) تبديل شد، اين نسخه بر خلاف نسخه هاي ديگه داراي بازي كوتاه Extrame Battle نبود اما در عوض داراي محتوي منحصر به فردي از قبيل EX Files و آيتم هاي تصادفي و كنترل سخت، كنترل شخص اول و لباس هاي جديد بود. اين بازي در سال 2003 براي پورت Nintendo GameCube منتشر شد كه بصورت كامل همانند نسخه Dual Shuck براي كنسول Playstation 1 هست اما از تغييرات جزئي اون ميشه قابليت رد كردن ميان پرده ها و كيفيت بالاي گرافيك اون نام برد.

re_2_5.gif re_2_4.gif

 
Resident Evil 2 در سال 1996 بعد از انتشار Resident Evil 1 توسعه پيدا كرد، capcom تو اون زمان ساخت پروژه Resident Evil 2 رو كنار گذاشت اما مدتي بعد دوباره دست بكار شد،‌ نسخه بريده شده اين بازي تحت عنوان Resident Evil 1.5 بود كه Leon S.kennedy به همراه Elza Walker (بجاي Claire Redfield در نسخه كنوني) به عنوان شخصيت هاي اصلي بازي حضور داشتند، اين بازي تا حدود 65 تا 80 درصد كامل شده بود كه capcom از ادامه پروژه صرف نظر كرد، 

re_15.gif

Resident Evil: The Darkside Chronicles نسخه بازسازي شده Resident Evil 2 هست كه براي كنسول Wii در سال 2009 منتشر شد.

داستان: Story

اين بازي از 29 سپتامبر 1998 در زماني كه T-Virus در شهر Raccoon پخش شده بود شروع ميشه كه Claire Redfield براي پيدا كردن برادرش Chris Redfield و Leon S. Kennedy به عنوان پليس شهر Raccoon، در اولين روز كار خودش وارد اين شهر ميشه، و بعد رويارويي با زامبي ها بصورت اتفاقي با همديگه آشنا ميشن، و سعي ميكنن به وسيله ماشين پليس از شهر فرار كنن كه در طي راه با كاميوني كه يك زامبي اون رو هدايت ميكرد تصادف ميكنن و مسيرشون از هم جدا ميشه، Claire Redfield در طي بازي با دختر بچه اي به نام  Sherry Birkin (دختر دكتر Wiliam Birkin سازنده ويروس) و Leon با زني به نام Ada Wong (كه به دنبال دوست پسرش، John ميگشت) روبرو ميشه. Claire در ايستگاه پليس از طريق كتاب خاطرات Chris متوجه ميشه كه Chris براي جلوگيري از شيوع ويروس و مبارزه با Umbrella به اروپا رفته، Claire و Leon بعد از فرار از ايستگاه پليس با Annette Birkin (مادر Sherry) روبرو ميشن و متوجه ميشن كه شيوع اين ويروس به صورت اتفاقي بوده و دكتر Birkin قصد داشته G-Virus‌ رو به دخترش (Sherry) تزريق كنه كه بعد از اينكار خودش به يك موجود عظيم جثه تبديل ميشه (ويروس رو به خودش تزريق ميكنه)، و همچنين متوجه ميشن كه Ada Wong‌ جاسوس بوده. Annette به تصور اينكه Claire ماموريت دستيابي به Sample‌ ها رو داره تصميم ميگيره اون رو بكشه كه قبل از اينكار توسط شوهرش كشته ميشه و قبل از مرگش راه درمان Sherry رو به Claire ميگه. Ada و Leon هم با T-103 روبرو ميشن كه ظاهرا Ada توسط T-103 كشته ميشه و Leon موفق به نابودسازي T-103 ميشه. (T-103 همون ويروس تكامل يافته در بدن دكتر Birkin هست.)

re_2_6.gif re_2_7.gif

در انتهاي بازي Leon و Claire و Sherry به وسيله قطار موفق به فرار از اونجا ميشن و Birkin در انفجار كشته ميشه، Leon و Sherry به پايگاه نظامي ميرن و Claire به جستجوي برادرش در اروپا ادامه ميده.


Resident Evil 3: Nemesis

معرفي: Introduction

3.gif

Resident Evil 3 یا Biohazard 3 (به ژاپنی) در 22 سپتامبر  1999 در ژاپن و در 11-ام نوامبر در آمریکای شمالی از طرف شرکت Capcom و Eidos برای کنسول Playstation 1 و در 16 جون 2000 در ژاپن و در 16-ام آپریل 2001 در آمریکای شمالی  برای ویندوز و برای کنسول های Gamecube و Dreamcast در سال های 2000 و 2003 منتشر شد. این بازی توسط Kazuhiro Aoyama تهیه و توسط Shinji Mikami کارگردانی شده.  این بازی در ژانر Survival horror ، تک نفره با درجه Mature طراحی شده.

re3.gif

توضیحات: Gameplay

Resident Evil سه  در مقایسه با نسخه هاي قبلي از لحاظ سناریو، شخصیت ها، نوع بازی ،دشمنان، موسیقی و... پیشرفته تر و بهتر هست و طرفداران خاص خودش رو داره، این اولین باری هست که دشمن اصلی بازی، باهوشه و قدرت هر کاری رو داره، دشمن اصلی این بازی Nemesis یا Goddess of Vengeance که Pursuer هم نام داره که با ویروس Tyrant توسط کمپانی Umbrella برای از بین بردن افراد تیم S.T.A.R.S طراحی شده. Nemesis توانایی های زیادی از قبیل اسلحه دست گرفتن، تشخیص افراد از یکدیگه، دویدون و ... داره و از همه مهم تر اینکه اولین دشمنی هست که می تونه از این مکان به مکان دیگه تعقیبت کنه، چون اگر توجه کرده باشید در Resident Evil یا راه فراری نیست، اگر باشه درها قفل میشن و یا اگر بیرون بیاید غول تعقیبتون نمیکنه، و همین کار باعث هیجان و جذب طرفداران شده. بازي داراي دو شخصيت اصلي يعني Jill و Carlos هست كه تقريبا 90% بازي توسط Jill و 10% (فقط قسمت بيمارستان) توسط Carlos صورت ميگيره.

re_3.gif re_3_2.gif

شما در Resident Evil سه قابلیت ساخت مهمات رو برای خودتون دارید، در طی بازی دو رنگ باروت كسب ميكنيد که می تونید با ترکیب کردن اونا فشنگ های اسلحه هاتون رو تامین کنید. از قابلیت های دیگه این بازی انتخاب گزینه در لحظات حساس و تغییر مسیر بازی، جا خالی دادن کاراکتر، هدف گیری خودکار، چرخش سريع و... هست، همچنين در موقعيت هاي حساس مثه حضور Nemesis يا سقوط يا ازكار افتاده قطار بازي اين امكان رو به شما ميده كه از دو حالت امكان پذير يكي رو به ميل خودتون انتخاب كنيد و در صورت عدم انتخاب بازي يكي رو بصورت اتفاقي انتخاب ميكنه. شما بعد از اتمام هربار بازی می تونید لباس و فایل جدید Epilogue (گزارش روزانه Jill) رو در حالت سخت به همراه بازی کوتاه The Mercenaries يا (Operation: Mad Jackal) رو آزاد کنید. بازيكن تو اين بازي ميتونه يكي از اعضاي تيم UBCS رو انتخاب كنه كه هر كاراكتر داراي آيتم هاي متفاوت و محدود هست، شروع بازي از داخل قطار شروع ميشه و ماموريت يه اين شكله كه كاراكتر بايد بعد از كشتن زامبي و موجودات و كسب وقت بيشتر با سرعت عمل بيشتر و در بعضي مواقع نجات بازمانده ها خودشون رو به انبار كالا (ابتداي بازي در سناريوي اصلي) برسونه و بعد از دريافت پاداش نقدي ميتونيد اسلحه هاي قوي و بي نهايت رو خريداري كنيد.

re_3_3.gif re_3_4.gif

نسخه PC و Dreamcast اين بازي اين اجازه رو ميده كه قبل از شروع بازي لباس Jill‌ رو بدون اينكه به بوتيك بريد انتخاب كنيد، همچنين بازي The Mercenaries هم بدون به اتمام رسوندن بازي در همان ابتداي بازي قابل دسترس هست.

3_tm.gif

داستان: Story

Jill Valentine، یکی از اعضای تیم S.T.A.R.S که بعد از اتفاق عمارت بزرگ شهر Raccoon نجات پیدا کرده بود، مدتی بعد از اتفاقات در Resident Evil 2 بازمانده کشتار جمعی تیم R.P.D توسط زامبی ها بود، او در حین تلاش برای فرار از شهر Raccoon با Carlos Oliveira و Mikhail Victor و Nicholai Ginovaef از تیم UBCS (کوتاه شده Umbrella Biohazard Countermeasure Service) آشنا میشه که Carlos در حین بازی به Jill کمک میکنه، 50 در صد اول بازی صرف راه اندازی قطار برای فرار از شهر میشه، خیانت Nicholai که رو شده بود  از سایر جدا میشه و در آخر بازی هم توسط Nemesis کشته میشه، وقتی که قطار آماده حرکت میشه Nemesis به قطار حمله میکنه و قصد کشتن Jill رو داره ولی Mikhail که زخمی هم شده  برای نجات Jill قربانی میشه و به مبارزه با Nemesis میره و با پرتاب نارنجک Nemesis رو از قطار به بیرون پرتاب میکنه و در همین لحظه سیستم قطار از کار میوفته و موجب تصادف با با برج ساعت میشه، در همین حین هلکوپتری برای نجات Jill به Raccoon میاد که متاسفانه Nemesis اونو تحت هدف Bazookaی خودش قرار میده و هلکوپتر رو نابود میکنه، و بعد از اون قصد از بین بردن Jill رو میکنه، Jill در حین مبارزه با Nemesis زخمی و مبتلا به ویروس میشه که Carlos واکسن رو برای سلامتی Jill بدست میاره، در انتهای بازی دولت آمریکا بعد از موفق نشدن به مهار کردن T-Virus فرمان منفجر کردن شهر Raccoon رو با بمب هسته ای میده، در آخرین لحظات پس از شکست دادن غول آخر که Nemesis هست، Barry Burton به نجات Jill و Carlos میاد.
معرفي: Introduction

cv.gif

Resident Evil Code: Veronica یا Biohazard Code: Veronica (به ژاپنی) در 3 فوريه سال 2000 در ژاپن و در 29 فوريه 2000 در آمريكاي شمالي و در 26-ام مي همين سال در ساير كشورها با سيستم PAL و نسخه Code: Veronica X در 22 مارس 2001 براي كنسول Dreamcast‌ و در 22-ام مارس 2001 در ژاپن و 21-ام آگوست در آمريكاي شمالي و در 14-ام سپتامبر 2001 در ساير كشورها براي كنسول Playstation 2 و در 7-ام آگوست 2003 در ژاپن و در 3 دسامبر 2003 در آمريكاي شمالي و در 12-ام مارس 2004 در ساير كشورها براي كنسول Nintendo Gamecube منتشر شد.

re_cv.gif

اين بازي توسط Hiroki Katoh كارگرداني و توسط Shinji Mikami تهيه و توسط Takeshi Miura و Hijiri Anze و Sanae Kasahara نوشته شده و توسط Nextech و Flagship توسعه و توسط شركت Capcom و Eidos‌ (فقط براي اروپا) منتشر شده. این بازی در ژانر Survival horror ، تک نفره با درجه Mature طراحی شده.

توضیحات: Gameplay

Code: Veronica اولين بازي از سري اصلي Resident Evil هست كه بجاي تصاوير از قبل تعريف شده از بك گراند 3D استفاده شده، البته زاويه دوربين به طوري هست كه تو صحنه تاب ميخوره و گاهي اوقات در حين دويدن پشت سر كاراكتر حركت ميكنه اما قابليت گردش تصوير رو نداره، نوع بازي شبيه با Resident Evil 3 هست كه در اين بازي توسعه پيدا كرده، دشمنان (زامبي هاي) و منوي آيتم ها هم شبيه به Resident Evil 2 هستن، يكي از خصيصه هاي منحصر به فرد اين بازي هدف گيري دوتايي هست اين اجازه رو به كاراكتر ميده كه همزمان به دو دشمن شليك كنه. يكي از موارد ديگه Continue هست كه اين امكان رو ميده كه شما بعد از Game Over شدن به صحنه قبل از اون برگرديد و بازي رو ادامه بديد. اين بازي داراي دو شخصيت اصلي يعني Chris و Claire Redfield هست اما امكان انتخاب شخصيت در ابتداي بازي وجود نداره و شما بايد نيمي از بازي رو با Claire و نيمي ديگر رو با Chris‌ بازي كنيد، همچنين صندوق ذخيره آيتم هاي دو كاراكتر باهم مشترك هست و ميتونن تو آيتم هاي همديگه دخل و تصرف كنن. سومين شخصيت بازي Steve هست كه در قسمت اول در بازي با Claire ميتونيد با اون بصورت كوتاه بازي كنيد.

re_cvx.gif re_cv3.gif

بعد از به اتمام رسوندن بازي همانند نسخه هاي قبلي بازي هاي كوتاه كه در اينجا Battle Game نام داره آزاد ميشه كه در اين بازي كوتاه بازيكن ميتونه از بين پنج شخصيت Claire و Chris و Steve‌ و Wesker و Claire با لباس جديد يكي رو انتخاب كنه،‌ تو اين بازي كاراكتر بايد مسيري رو با آيتم هاي محدود و پاكسازي محيط طي كنه تا به رئيس بازي برسه و بعد از شكست اون موفق به آزاد كردن كاراكتر جديد ميشه.

پروژه Code Veronica بصورت رسمي در سال 1998 براي پورت Sega Dreamcast اعلام شد و برنامه ريزي بر اين اساس بود كه در سال 1999 انجام بشه اما به دليل بعضي مسائل اين پروژه به تاخير افتاد و در نتيجه در سال 2000 كليد خورد. نسخه ژاپني اين بازي داراي دو گزينه انتخابي Easy و Very Easy هست، در حالت Very Easy بازيكن ميتونه بازي رو با Rocket Launcher شروع و از Ink Ribbon بي نهايت استفاده كنه.

re_cv2.gif re_cv1.gif

Resident Evil Code: Veronica X

Resident Evil Code: Veronica X یا Biohazard Code: Veronica X (به ژاپنی) نسخه بروز شده Code: Veronica هست كه در سال 2001 براي كنسول Playstation 2 و Sega Dreamcast منتشر شد. نسخه سوم اين بازي هم در سال 2003 براي پورت Nintendo GameCube منتشر شد. Code: Veronica X فرق زيادي نسبت به Code: Veronica نداره اما از تغييرات اون ميشه به گرافيك بهتر و حذف و اضافه برخي از ميان پرده ها و تغييرات جزئي تو سناريوي بازي اشاره كرد.

re_cv_x.gif

Resident Evil Survivor 2 - Code Veronica

معرفي: Introduction

cv_s2.gif

Resident Evil Survivor 2 - Code Veronica یا Biohazard Survivor 2 - Code Veronica (به ژاپنی) در 8-ام فوريه سال 2001 در ژاپن و در 8-ام فوريه 2002 در اروپا و در 8-ام فوريه سال 2002 در استراليا براي پورت Playstation 2 منتشر شد. اين بازي توسط Nextech توسعه و توسط شركت Capcom و Virgin Interactive‌ (فقط براي اروپا) منتشر شده. این بازی در ژانر Survival horror با متد Light Gun ، تک نفره، مولتي پلاير با درجه Mature طراحی شده.

 re_cv_s2.gif

توضیحات: Gameplay

بازيكن در شروع بازي ميتونه از بين Claire و Steve يكي رو به دلخواه انتخاب كنه و در صورت انتخاب هر يك مي تونيد بصورت دو نفره با هوش مصنوعي بازي كنه، اين بازي بصورت مرحله اي هست كه هر مرحله داراي يه نقشه هست كه بايد در ابتدا كليد رو پيدا كنيد و بعد به منطقه Biohazard بريد و با رئيس هر مرحله بجنگيد، در هر مرحله معكوس فعال ميشه كه اگر وقت مورد نظر تموم بشه Nemeis (رئيس Resident Evil 3) آزاد ميشه و شمارو تحت تعقيب قرار ميده، و اگر شمارو بگيره قطعا خواهيد مرد. اين بازي قرار بود كه Biohazard: Fire Zone نام داشته باشه اما به دليل شباهت به Resident Evil Survivor نام اين بازي به Gun Survivor تغيير كرد.

re_ob_s2.gif

داستان: Story

قسمت اول - Claire Redfield

Claire Redfield بعد از جدا شدن از Leon و Sherry (در Resident Evil 2) براي پيدا كردن برادرش (Chris) به اروپا ميره، Claire موفق ميشه كه به شعبه Umbrella در پاريس كه در Rockfort Island واقع شده بود نفوذ كنه اما توسط اعضاي Umbrella شناسايي ميشه و توسط Rodrigo Juan Raval دستگير ميشه و به زندان ميوفته، Rodrigo Juan Raval بعد از زخمي شدن Claire رو از زندان آزاد ميكنه و Claire هم به جستجوي خودش ادامه ميده كه در همين حين با Steve Burnside پسر يكي از كارمندان Umbrella كه به دليل فروختن تحقيقات Umbrella دستگير شده بود آشنا ميشه. Claire بعد از گذروندن منطقه نظامي به كاخ خاندان Ashford ميرسه و در اونجا با Alfred Ashford فرمانده Rockfort Island روبرو ميشه و مورد تهديد قرار ميگيره. در اين بين Albert Wesker ماموريت بدست آوردن Sample ويروس T-Veronica رو داره كه توسط Alfred Ashford توسعه و در Rockfort Island انتشار پيدا كرده كه در حال حاضر هم اين ويروس به خواهر دو قلوي مرده خودش يعني Alexia Ashford انتقال پيدا كرده و تحت آزمايش هست. بعد از اينكه Claire‌ و Steve كاخ خاندان Ashford رو بررسي كردن و به بعضي از موضوع ها پي برده بودن Alfred كه اوضاع خودش رو تو خطر ديد Tyrant رو آزاد ميكنه، Claire‌ و Steve‌ بعد از شكست Tyrant موفق ميشن با هواپيما از اون منطقه فرار كنن و مجبور ميشن تو يكي از شعبه هاي ديگه Umbrella در قطب جنوب برن، Alfred هم بوسيله هواپيماي خودكار خودش پيش خواهر خودش به اون منطقه ميره تا اين دو رو از بين ببره، اما بعد از شكست خوردن از Claire و Steve سقوط ميكنه و در لحظات آخر Alexia رو كه 15 سال بود كه تو يه دستگاه برودتي نگهداري ميشد رو آزاد ميكنه. Claire و Steve هم بعد از شكست Alfred موفق به فرار از اون منطقه ميشن. (Alfred به دليل اينكه كسي از موضوع خواهرش با خبر نشه خودش رو گاهي اوقات به شكل Alexia در مياورد تا كسي متوجه نشه كه Alexia پانزده سال پيش مرده.) Alfred موفق ميشه در آخرين دقايق عمرش بيدار شدن Alexia رو ببينه و تو بغل خواهرش بميره، Alexia بعد از مرگ برادرش تبديل به يك موجود عظيم جثه با شاخك هاي بزرگ ميشه و مانع از فرار Claire و Steve ميشه و هر دو رو زنداني ميكنه.

re_cv5.gif re_cv4.gif

 قسمت دوم - Chris Redfield

بعد از دستگيري Claire و Steve توسط Alexia برادر Claire‌ يعني Chris از طريق ايميلي كه توسط Claire‌ به Leon فرستاده شده بود، از طريق Leon متوجه موضوعات ميشه و خودش رو به اونجا ميرسونه، Chris در ابتدا با Rodrigo Juan Raval روبرو ميشه و او قبل از مرگش داستان رو براي Chris تعريف ميكنه، Chris موفق ميشه كه Claire رو پيدا كنه، و Claire بعد از پيدا كردن Chris تصميم به نجات دادن Steve ميشه، اما بعد از پيدا كردن Steve متوجه ميشه كه Steve توسط Alexia به اين ويروس مبتلا شده و تبديل به يك موجود عظيم جثه ميشه و قصد كشتن Claire رو ميكنه اما بعد از ضربه خوردن دوباره تبديل به انسان ميشه و از عشقش به Claire ميگه و ميميره. در اين بين Wesker با Alexia روبرو ميشه و از اون ميخواد كه با اون براي آزمايشات و دستيابي به ويروس T-Veronica بره، اما Alexia از اين درخواست ممانعت ميكنه و تبديل به موجودي آتشين ميشه، در همه لحظات Chris شاهد اين موضوعات بود و بعد از فرار Wesker مجبور به مبارزه با Alexia ميشه، بعد از شكست دادن Alexia براي نجات Claire ميره، در انتهاي بازي بعد از نابود كردن Alexia كه به يه موجود عظيم جثه (پادشاه حشرات) تبديل شده بود بعد از رويارويي با Wesker و شكست او موفق ميشه به همراه Claire‌ بوسيله جت از اون منطقه فرار كنن.


Resident Evil Zero:

0.gif

معرفي: Introduction

re_z.gif

Resident Evil Zero یا Biohazard Zero (به ژاپنی) در 12-ام نوامبر 2002 در آمريكاي شمالي و در 21-ام نوامبر در ژاپن و در 7-ام مارچ در اروپا از طرف شرکت Capcom و TOSE Software و Flagship (سناريو) برای کنسول Nintendo GameCube  و در 10-ام جولاي 2008 در ژاپن و در سال 2009 در آمريكاي شمالي براي كنسول Wii منتشر شد. این بازی در ژانر Survival horror ، تک نفره، شخص سوم با درجه Mature طراحی شده.

توضیحات: Gameplay

اين بازي از لحاظ گرافيك شبيه به Resident Evil Remake و كنترل شخصيت ها بصورت شخص سوم هست، در اصل اين بازي اتفاقات قبل از Resident Evil 1 رو به تصوير ميكشه. يكي از نكات قوت اين بازي وجود پارتنر هست، Rebecca و Billy كركتر هاي اصلي بازي هستن، شما مي تونيد در بعضي از قسمت ها كنترل ربكا و يا بيلي رو داشته باشيد. در طي بازي Rebecca مسئوليت معماهاي ساده و آزمايشات شيميايي رو بر عهده داره و Billy كارها و معماهاي سنگين تر رو انجام ميده. قابليت جالب اين بازي پرت كردن آيتم هاي اضافي روي زمين هست كه در صورت تمايل ميتونيد دوباره از اونها استفاده كنيد. 

re_0_5.gif re_0_4.gif

داستان: Story

در 23-ام جولاي 1998 تيم Bravo از طرف S.T.A.R.S - R.P.D براي تجسس قتل هاي وحشتناكي كه در حومه شهر Raccoon رخ داده بود به كوهستان Arklay فرستاده ميشن. هلكوپتر تيم Bravo در حين انجام عمليات دچار نقص ميشه و در زمين هاي جنگل Raccoon سقوط ميكنه و تيم بصورت ناخواسته از هم جدا ميشن، Rebecca در حين جستجو با كاميون واژگون شده دو افسر پليس كه كشته شده بودن مواجه ميشه، Rebecca به تجسس خودش ادامه ميده و در اطراف اون محل قطار  Ecliptic رو پيدا ميكنه و بعد از جستجوي قطار با تعدادي زامبي روبرو ميشن. Rebecca در ابتداي بازي با  Billy Coen يكي از كارمندان نيروي دريايي آشنا ميشه كه اون رو تا انتهاي بازي كمك ميكنه.

re_0_3.gif re_0_2.gif

بعد از راه اندازي خودكار قطار ، قطار دچار اشكال ميشه و با صخره اي برخورد ميكنه، بعد از اين حادثه به زيرزمين نظامي ميرن كه در اونجا آزمايشگاه مخفي Umbrella رو پيدا ميكنن و در طي بازي با James Marcus و Ozwell E از كاركنان اون منطقه آشنا ميشن. در انتهاي بازي با Spencer و Edward Ashford  از سازنده هاي ويروس روبرو و خيانت هاي Wesker و Birkin فاش خواهد شد.

توسعه: Development

Resident Evil Zero اولين بار در Tokyo Game Show سال 2000 معرفي شد. اين بازي در اصل قرار بود كه براي پورت Nintendo 64 ساخته بشه اما به دليل محدود بودن گرافيك اين كنسول و حجم كارتريج ساخت اين بازي به كنسول Gamecube منتقل شد.

re_0_1.gif


Resident Evil - Remake

remake_screen.gif

معرفي: Introduction

re1_rmk.gif

Resident Evil 1 Remake یا Biohazard 1 Remake (به ژاپنی) در 22-ام مارچ 2002 در ژاپن و در 30-ام آپريل در آمريكاي شمالي از طرف شرکت Capcom برای کنسول Nintendo GameCube  منتشر شد. این بازی در ژانر Survival horror ، تک نفره، شخص سوم با درجه Mature طراحی شده.

توضیحات: Gameplay

re1_remake_2.gif re1_remake_1.gif

Resident Evil 1 Remake نسبت به Resident Evil 1 داراي 70% تغيير از لحاظ سناريو، گرافيك، معماها و غيره هست و ميشه گفت داراي تصاوير طبيعي و با كيفيت تر، صداهاي جديد و همچنين لوكيشن و مكان هاي جديد هست. از لحاظ محيط، قسمت هايي از عمارت و مسير ها تغيير كرده، همچنين زامبي هاي جديد تند رو و يك رئيس جديد به نام Lisa به بازي اضافه شده. حركات كاراكتر ها همانند Resident Evil Zero هست. Resident Evil Remake داراي پايان هاي متعدد، راه هاي مخفي و بازي هاي كوتاه جديد هست كه هيچ كدوم در نسخه اورجينال وجود نداره. داستان اين بازي فرق آن چنداني نسبت به نسخه اورجينال نداره فقط موضوعات كوچيكي در بازي تغيير كرده. 

re1_remake_5.gif re1_remake_6.gif

در بازي آيتم هاي به نام Dagger (خنجر) و Stun Gun (بي حس كننده) وجود داره كه در مواقعي كه زامبي ها شمارو ميگيرند به شما كمك ميكنه. همچنين در اوايل بازي مي تونيد بعد از بدست آوردن Fuel Canteen و پر كردن آن با پيت هايي كه در اتاق ذخيره و اتاقي كه Shotgun خراب درش بود و به همراه داشتن فندك زامبي هارو بعد از اينكه روي زمين افتادن بسوزونيد تا براي هميشه از بين برن.

Resident Evil Archives

re_archives.gif

Resident Evil Archives یا Biohazard  Archives (به ژاپنی) كه در اصل همون Resident Evil Remake هست كه در 25-ام دسامبر 2008 در ژاپن و در 23-ام جون 2009 در اورپا و آمريكاي شمالي از طرف شرکت Capcom برای کنسول Nintendo Wii  منتشر شد. این بازی در ژانر Survival horror ، تک نفره، شخص سوم با درجه Mature طراحی شده.

داستان: Story

اين بازي از 27 جولاي 1998 در زماني كه قسمت حومه (عمارت بزرگ) دست آدمخوارهايي بود توسط كمپاني Umbrella ساخته شده بودن، تيم Bravo براي تحقيقات و تجسس به عمارت بزرگ در حومه شهر Raccoon ميرن كه بعد از قطعي ارتباط و درگير شدن با موجودات اون عمارت، تيم Alpha يعني S.T.A.R.S رو براي تجسس به عمارت ميفرستن كه در اونجا بازمانده اي پيدا ميكنن، Joseph Frost بعد از پيدا كردن جسد Kevin Dooley ناگهان با سگ آدم خوار روبرو ميشه و كشته ميشه،هلكوپتر هم بعد از اين اتفاق فرار ميكنه، اعضاي تيم Alpha يعني Jill Valentine و Chris Redfield و barry Burton‌ و Albert Wesker (فرمانده تيم) از حمله سگ هاي زامبي به عمارت بزرگ پناه ميبرن (اگر با Jill بازي رو شروع كنيد، Chris ناپديد ميشه، و اگر با Chris بازي كنيد Jill ناپديد ميشه.) كه ناگهان صداي شليك گلوله اي ميشنون كه گمان ميكنن (در بازي با Jill‌ فكر ميكنن Chris) (در بازي با Chris فكر ميكنن Jill) هست و به جستجو در عمارت ادامه ميدن، در ابتداي بازي بعد از مواجه شدن با اولين زامبي تاريخ Resident Evil با اولين قرباني تاريخ Resident Evil يعني Kenneth J. Sullivan (عضو تيم Bravo) روبرو ميشيد.

re1_remake_3.gif re1_remake_4.gif

 اگر با Jill بازي كنيد Barry تا آخر بازي با شما همراه خواهد بود و اگر با Chris بازي كنيد Rebecca (مدد كار تيم S.T.A.R.S) همراه شما هست، تا انتهاي بازي بايد شخصيت ناپديد شده رو از زندان آزاد كنيد و بعد از متوجه شدن اينكه Albert Wesker فرمانده تيم Alpha خيانتكار و يكي از محققان پروژه Umbrella بوده بايد با رئيس Tyrant بجنگيد و بعد از نابودسازي رئيس هلكوپتر براي نجات شما مياد و عمارت بزرگ منفجر خواهد شد.


re_3_5.gif 
:

معرفي: Introduction

   4.gif 4_def.gif

Resident Evil 4 یا Biohazard 4 (به ژاپنی) در 1-ام دسامبر  2005 در ژاپن و در 25-ام اکتبر در آمریکای شمالی و در 4-ام نوامبر در اروپا از طرف شرکت Capcom برای کنسول Playstation 2 و در 15 می 2007 در آمریکای شمالی و در 2 مارچ در اروپا و در 7-ام جون در ژاپن به واسطه UbiSoft برای ویندوز و در 11-ام ژانويه 2005 در آمريكاي شمالي و 27-ام ژانويه 2005 در ژاپن و در 18-ام ماس در ساير نقاط براي كنسول Gamecube و در 31-ام مي سال 2007 در ژاپن و در 19-ام جون 2007 در آمريكاي شمالي و در 29-ام جون 2007 در اروپا و در 5-ام جولاي 2007 در استراليا براي كنسول Wii منتشر شد. این بازی توسط Hiroyuki Kobayashi تهیه و توسط Shinji Mikami کارگردانی شده.  این بازی در ژانر Survival horror ، شخص سوم ، تک نفره  طراحی شده.

re4.gif
 
سیستم مورد نیاز برای اجرا در کامپیوتر: Requirements

پردازنده:

 GHz Pentium III یا AMD Athlon (یا بهتر)

RAM:

 حداقل 256 mb و حداکثر 512 mb.

کارت گرافیک:

 128 MB DirectX 9.0c-compliant AGP یا PCI Express یا 256 mb.

کارت صدا:

 DirectX 9.0c compliant.

DVD Rom: 
حداقل، با سرعت 4X یا بالا تر.

فضای مورد نیاز: 1.2 GB minimum

ورودي كنترل در كامپيوتر:

 Game pad يا Keyboard و Mouse

توضیحات: Gameplay

4_tm.gif

 این بازی از لحاظ نوع دوربین و بازی در مقایسه با سری های قبل خيلي متفاوت هست، زاويه دوربین پشت سر Leon هست و در حالت Aim زاويه دوربین جلوتر روي بازوي كاراكتر خواهد رفت، اسلحه ها دارای لیزر هدف گيري هستن و به همين دليل بازي بصورت هدف گيري خودكار نيست و میشه راحت روی دشمنان هدف گرفت و زاويه ديد و هدف گيري رو بصورت گسترده تغيير داد. اضافه شدن حركات جديدي مثه از نردبان بالا رفتن ، از پنجره بیرون پریدن، لگد زدن به دشمنان، پائین و بالا رفتن، و داشتن قسمت هاي اكشن QTE که با وارد کردن دکمه هاي نشان داده شده در تصوير اعمال میشن. بعد از اتمام بازي مي تونيد بازي و لباس هاي جديد رو آزاد كنيد، این بازی هم شامل بازی های كوتاه مثه The Mercenaries و دو بازی با Ada تحت عنوان The Another Order و Ada The Spy و گزارش تصویری Ada هست و دو لباس جديد براي Leon (لباس R.P.D و لباس مافيايي) و دو لباس جديد براي Ashley (لباس سفيد و لباس آهنين ضد ضربه) هست. اگر بازي جديد رو در حالت Pro آغاز كنيد يه لباس جديد به اضافه حركات نمايشي براي Leon و زره ضد ضربه براي Ashley كه با اين زره دشمنان نميتونن به او آسيب برسونن يا ببرنش.)

4_ads.gif 4_tao.gif

 زامبی های بازی که در اين بازي Los Gandos (در اسپانیش Cattle گفته میشه) نسبت با زامبی های سری های قبل پیشرفته ، باهوش و سریع تر هستن، تا جایی که از داس، تبر، اسلحه و... استفاده می کنن، و سایر زامبی ها که قوی تر هستن Las Plagas نام دارن که در اسپانیش The Plague خوانده میشن. زامبی های این بازی به سه دسته روستایی (در دهکده)، مذهبی (در زندان Salazar)، نظامی (در جزیره) تقسیم میشن.

re_4_2.gif re_4_1.gif

 از تفاوت های دیگه نسبت به سری های قبل میشه لازم نداشتن به Ink Ribbon برای ذخیره بازی، نبود صندوق برای جمع آوری آیتم هارو نام برد، در عوض امکانات تازه ای از قبیل خرید فروش اجناس و آیتم ها، تغییر فضای جمع آوری آیتم ها تا سه سايز، قابلیت اضافه کردن دوربین یا قطعات جانبی و قوي تر كردن اسلحه ها هست. این بازی از نظر نوع و معما و حتی دشمنان اصلا شباهتی به شماره هاي قبلي نداره، یعنی اینکه شما در اصل یک بازی Action انجام میدید نه یک رزيدنت اويل، نوع لوکیشن ، نوع آهنگسازی در Resident Evil 4 در مقايسه با شماره هاي قبل به حد متوسط یا شاید هم پائین تر رسیده.

re_4_7.gif

تاريخچه: (Resident Evil 3.5)

ساخت Resident Evil 4 بصورت رسمي در سال 2001 اعلام شد كه داراي چندين نسخه آزمايشي بود كه سرانجام در سال 2005 نسخه نهايي منتشر شد. اولين ايده و تصميم ساخت اين بازي  بعد از اتمام Resident Evil 2 در سال هاي 1998 تا 2000 صورت گرفت، اين پروژه بر عهده Hideki Kamiya سازنده Resident Evil 2 و Team Little Devil بود، نسخه آزمايشي از اين بازي با سناريو و كاراكتر متفاوت آماده شد كه اين پروژه بعدها متوقف شد و بيشتر لوكيشن و دشمنان اين بازي در بازي Devil May Cry بكار رفت، در سال 2001 شروع پروژه Resident Evil 4 براي پورت GameCube بصورت رسمي اعلام شد، اولين نسخه آزمايشي كه Fog Version نام داشت كه داستان اين  نسخه به اين شكل بود كه Leon به شعبه اروپايي Umbrella نفوذ ميكنه و در اونجا مبتلا به ويروس Progenitor ميشه و... بعد از لغو شدن نسخه آزمايشي Fog Version نسخه Hooked Man Version براي اولين بار در سال 2003 در E3 به نمايش گذاشته شد كه در اين نسخه Leon در يك عمارت روح زده با يك اسلحه و چراغ قوه (بصورت همزمان) با زامبي هاي جديد ماورايي تحت عنوان Hooked Man (مرد چنگك بدست) و زامبي هايي با لباس هاي قرون وسطايي روبرو ميشه و...

مطالب مشابه :

داستان تمام بازي هاي رزيدنت اويل

r.p.d توسط زامبی ها بود، او در زامبی های بازی که در جامع و وسیع سر و کار




برچسب :