ایتالیا- رم

نماد رم

صبح بعد از صرف صبحانه به سمت رم حرکت کردیم. حدود 3 ساعت در راه بودیم. از آنجا که خرید برای مسافران مهم بود. در یکی از مراکز خرید نزدیک رم توقف کردیم. بعد به رم رفتیم و گشت نیم روزی مان را شروع کردیم.

بازدید از کلوسئوم شروع شد، خرابه های رم باستان را هم دیدیم، برج یادبود تراژان، میدان ونیز و یادبود ویکتور امانوئل دوم، و در نهایت میدان تروی (Trevi Funtain).

کلوسئوم

میدان ونیز- یادبود ویکتور امانوئل اول

میدان ونیز- ساختمان سفارت قدیم ونیز و دفتر فرماندهی قدیم موسولینی

میدان تروی

صبح روز بعد موزه واتیکان آغاز برنامه بود. قدم به قدم موزه زیبا بود به ویژه نمازخانه سیستین. بعد از آن به سنت پیتر باسیلیکا رفتیم و در نهایت میدان سنت پیتر را دیدیم.

سر در موزه واتیکان

مجسمه حضرت مریم اثر میکلانژ- سن پیتر باسیلیکا

تندیس پتروس مقدس

جسد مومیایی یکی از پاپ ها که در سن ژیتر باسیلیکا دفن شده است

گشت های رم تمام شده بود. و من روی نقشه اماکن دیدنی را های لایت کردم تا مسافران خود به دیدن آنها بروند. خیابان Del Corso، پانتئون، میدان Navona، میدان Popolo، میدان اسپانیا و غیره.

پانتئون

روز آخر نیز صبح تا عصر برنامه خاصی نداشتیم. لذا مسیر مترو به ساحل و Ostia Antika  را به مسافران نشان دادم تا بتوانند از لحظاتشان کمال استفاده را داشته باشند. دسترسی بع این اماکن با اتوبوس و مترو خیلی به صرفه و راحت بود. برای نمونه می توان متروی شمالی-جنوبی رم را سوار شد در ایستگاه Promide خط عوض کرد و به سمت لیدو رفت. Ostia Antika  شهر باستانی و 4 ایستگاه آخر رو به ساحل بود.

اوستیا آنتیکا

معبد پانتئون رم

معبد پانتئون رم به عنوان یکی از بزرگترین گنبد های جهان جزو شگفتی های دنیای معماری است .

آرامگاه پانتئون پاريس"سبک نئوکلاسیک"

پانتئون یا معبد پانتئون رم به عنوان یکی از بزرگترین گنبدهای جهان جزو شگفتی‌های دنیای

ایتالیا- رم

نماد رم. صبح بعد از صرف صبحانه به سمت رم حرکت کردیم. حدود 3 ساعت در راه بودیم. پانتئون.

شهر رم

2. پانتئون . معبد پانتئون رم گویی کاملاً دست نخورده باقیمانده است. این معبد در سال 27 قبل از

رم باستان با طعمی از باران و نور

MemArchitecture - رم باستان با طعمی از باران و نور - پانتئون . طاق پیروزی کنستانتین بر کناره کلسیوم .