سفرنامه گناوه

تعریفهای زیادی از گناوه شنیده بودم اما جرات نمی کردم تنهایی مسافت به این دوری رو طی کنم میخواستم دوتا ماشین باشیم تا به هوای هم بریم اما متاسفانه یا خوشبختانه تاحالا میسر نشده. یک روز مونده بود به عید(88)همراه همسرودخترم با برادرم وخانم وپسرش همگی با محبت فراوان با هماهنگیهای یک ماهه28اسفند ظهر ساعت 12ازمراغه به طرف استارا حرکت کردیم توی جاده هشترود زمین خیس بود اما کم کم داشت برف نم نم میومد هوا خیلی سرد بود اما پیکان ابی مدل پایین خداییش گرم بود عصر رسیدیم سرعین فامیلا قبل ما رسیده بودن خانه معلم گرفته بودن 15هزار تومان منم گشتم اتاق پیدا کردم واسه خواب7هزار تومان شدیدا هواسرد بود باخودم فکر کردم فردا استارا هوا بهتر میشه رفتیم یکی از ابهای سنتی(گاومیش گلی)هوا سرد بود اما اب خیلی داغ بود به هر حال چسبید .

صبح بیدار شدیم وسایل صبحانه رو که حاضر کردیم برای گرفتن نان تصمیم گرفتیم بریم از اردبیل بگیریم تاگردنه حیران هواش اگه خوب باشه صبحونه رو توی هوای خوب اونجا بخوریم از شانس ما هوا یکم بهتر بود صبحانه رو که خوردیم با حوصله حرکت کردیم طرف استارا ساعت 10رسیدیم اول رفتیم بازار استارا. خوب بود تاظهر بازار بودیم برای ناهار از شب غذا حاضر کرده بودیم رفتیم کنار دریا جاتون خالی ناهارو خوردیم راه افتادیم طرف رشت بعداز کمی رانندگی نرسیده به تالش باران شروع شد تا خود رشت یکریز بارید عجب بارونی.

هواکمی روشن بود که رسیدیم رشت دنبال کمپ مسافر گشتیم خدارو شکر زود پیدا کردیم پارک بود اما روی سکوهای 4*4سایبان زده بودن ماهم چادر زدیم با هزینه4هزار تومان شب روخوابیدیم صبح که بیدار شدیم ازبس هوا نم بود کل بدنهامون خشک شده بود هوا هم شرجی بود ما عادت نداشتیم به اون هوا بدون صبحانه باعجله گفتم زود باشید راه بیفتیم دیگه شمال بی شمال .

راه افتادیم طرف تاکستان تا از طریق ازاد راه برویم به مراغه اما در راه تصمیممان عوض شد با اصرار من برای اولین بار به طرف گناوه رفتیم بعداز تاکستان به همدان رسیدیم که 80کیلومتر مانده به همدان چنان کولاکی بود که فقط با دعاو صلوات توانستیم نجات پیدا کنیم اما هوا در همدان چنان خوب بود که هرجه لباس گرم تنمان بود مجبور شدیم در بیاوریم استین کوتاه بپوشیم خلاصه ناهار را کنا قبر باباطاهر خوردیم وبه سمت خرم اباد به راه افتادیم نرسیده به خرم اباد کنار جاده بستانهای خیار بود که کشاورزان خیارهارا چیده بودند وکنار جاده میفروختند برای شام چند کیلو خریدیم هرچند که تا خرم اباد اثری از چند کیلو خیار نمانده بود شب رسیدیم خرم اباد هرچه گشتیم مدرسه برای اسکان پیدا نکردیم پس دنبال اسکان چادر باید میگشتیم که زود هم پیدا کردیم تقریبا وسط شهر پارک کوهستانی بود درست روبروی قلعه فلک الافلاک جای خوبی بود .

شب بعد از اینکه شام مختصری خوردیم چون همه به غیر از من علاقهای به اثار باستانی نداشتند به دیدن قلعه نرفتیم پس خوابیدیم به قصد اینکه صبح یکسره به طرف اهواز وگناوه حرکت کنیم.

صبح زود بعد از تهیه صبحانه به راه افتادیم راه نسبتا خوبی بود تاظهر رسیدیماهواز بازار کوچکی داشت خرید مختصری کردیم بعد از صرف نهار  به راه افتادیم تا انجا که پرسیده بودیم شب را بهتر بود در بندر دیلم بخوابیم تاصبح راحتتر بتوانیم جا برای پارک پیدا کنیم شب را بندر دیلم خوابیدیم چون تعطیلات عید بود شهر خیلی سوت وکور بود صبح ساعت 7به راه افتادیم وساعت8رسیدیم بندر گناوه که من خودم باور نمیکردم رسیدیم یه جایی واسه پارک پیدا کردیم بندر که نگو یه شهر که تقریبا بعد از ساعت 9صبح تا 12شب تماما بازار بود عجب بازاری که در مقایسه با شهر بانه قیمتها حداقل نصف بانه بودن بجز ال سی دی و کولر گازی که مختصرا ازبانه گرون بود روی هم رفته به زحمتش می ارزید .

موقع رفتن باربند نداشتم بعد از خرید مفصلی که کردیم(پتو دو نفره گل برجسته 12هزار یک نفره8هزار باربند20هزار سس فلفل 3تا 1000روتختی25هزارو...)رفتیم یه باربند گرفتیم بعد از دو روز گشت وگذار حسابی صبح روز سوم به طرف شیراز به راه افتادیم .

شیراز از شهرهای زیبای مسافرتمان بود مخصوصا فالوده شیرازی که فوق العاده بود هرنفر فکر کنم دوتا خوردیم

چون همسفرهای من علاقه ای به اثار باستانی نداشتند(علاقه فوق العاده ای به بازارچه ها داشتند که نمیشد از بازار بیرون اوردشون به هر فروشنده ای میرسیدند اقا این چنده؟اقا این چنده؟)شیراز را نتوانستیم خوب بگردیم وبه سمت اصفهان حرکت کردیم شب ساعت 11رسیدیم اصفهان که کاملا خسته وکوفته بودم فقط میخواستم بخوابم تا صبح ببینیم کجا باید بریم چون اولین بار بود اصفهان رفته بودیم نمیدونستیم کجابریم بهترین گزینه استراحت و فردا پرس وجو کردن بود درست ورودی شهر یه مدرسه شبانه روزی پیدا کردیم با هزار مکافات رختکن میدان فوتبال رو برای یک شب گرفتیم تا صبح بشه.

صبح بیدار شدیم بعد از صرف صبحانه پرسیدیم کجا باید بریم جاهای زیادی کفتند ما هم طبق معمول حرکت کردیم طرف بازار (میدان امام) اول چهل ستون رفتیم واقعا زیبا بود یک ساعت انجا بودیم بهداز ان رفتیم بازار واقعا جالب بود هم ظروف مسی خریدیم هم گز اصفهان بلداجی .

خلاصه تاساعت 6بعداز ظهر بازار بودیم تقریبا بعد از 8ساعت برگشتیم اسکان بعداز تهیه شام مختصری خوابیدیم.

صبح زود هم یک سره به طرف تهران واز انجا به طرف مراغه حرکت کردیم ساعت حرکت 8صبح بود وساعت 10.30شب رسیدیم مراغه اما باخاطرات خوش .

مجتمع آموزشی و رفاهی خانه معلم شهرستان سرعین

شرکت(انجمن) آموزش گردشگری و هتلداری کویر - مجتمع آموزشی و رفاهی خانه معلم شهرستان سرعین - آموزش خصوصی و گروهی گردشگری و هتلداری ،تورهای مسافرتی ، جزوات

در خانه معلم سرعين

11 ژوئن 2012 ... صبح روز 27 ارديبهشت امسال در خانه معلم سرعين به عادت هميشه ام ، خيلي زودتر از مادر يزرگ خورشيد ( سحر بي بي ) از خواب بلند شدم . رفيقم آقاي حفظ

1391/2/26 ... سرعين ... خانه معلم

11 ژوئن 2012 ... 1391/2/26 ... سرعين ... خانه معلم · Seied Hasan Hoseini Roudbareki · Friday. 1391/ 2/26 ... سرعين ... خانه معلم. ‏Photo: 1391/2/26 ... سرعين ... خانه.

آدرس و شماره تلفن خانه های معلم سراسر کشور

سرعین 2223801-3 0452 خیابان معلم روبروی مرکز بهداشت 30 آذربایجان غربی ارومیه 3447270-3448746 0441 بلوار شهید بهشتی روبرو دانشگاه آزاد اسلامی کوی شماره

نشانی خانه های معلم و مراکز اسکان

وبلاگ شخصی مهندس احسان فلاح - نشانی خانه های معلم و مراکز اسکان - اللهم ارزقنا ... خیابان دانش جنب سازمان آموزش و پرورش 29 سرعین 2223801-3 0452 خیابان معلم

قديمي ترين عكسهاي چشمه ها و آبگرمهاي اردبيل و سرعين

آبهاي معدني سرعين و خاصيت درماني آنها: شهر سرعين در 28 كيلومتري غرب شهرستان ... 6-چشمه قريه‌ي شمشير خانه از توابع سرعين: ... و نگوییم که یک کلمه ی معلم است

نشانی خانه های معلم و مراکز اسکان

29, سرعین, 2223801-3, 452, خیابان معلم روبروی مرکز بهداشت. 30, آذربایجان غربی, ارومیه, 3447270-3448746, 441, بلوار شهید بهشتی روبرو دانشگاه آزاد اسلامی

پنج راهبرد تکلیف شب برای آموزش دانش آموزان دارای ناتوانی های یادگیری

طراحان تکلیف می توانند ابزار های ارتباطی خانه و مدرسه را با اختصاص دادن فضایی ... در اینجا نمونه ای از استفاده یک معلم از طرح تکلیف برای افزایش ارتباط با خانواده

سفرنامه گناوه

... ابی مدل پایین خداییش گرم بود عصر رسیدیم سرعین فامیلا قبل ما رسیده بودن خانه معلم گرفته بودن 15هزار تومان منم گشتم اتاق پیدا کردم واسه خواب7هزار تومان شدیدا

رزرو اینترنتی فرهنگیان در خانه معلم استانهای سراسر کشور

آموزش و پرورش ایران وجهان - رزرو اینترنتی فرهنگیان در خانه معلم استانهای سراسر ... 04443223026. سرعین. خ معلم-روبروی مرکز بهداشت. 04522223801-3. سرو آباد.