استقامت عضلانی و آمادگی جسمانی - تست های استقامت عضلانی

استقامت عضلانی و آمادگی جسمانی


در روند تکامل، انسان به دنبال زندگی اجتماعی ، کشاورزی و صنعت را به وجود آورد ؛ سپس جوامع، شهرها و حکومت ها بوجود آمدند .

تست های استقامت عضلانی

تست های استقامت عضلانی

جدای از مسائل جنگ و ستیز ، انسان به روابط شایسته با دیگر جوامع نیاز داشت . یکی ازاین ارتباطهای پسندیده که از قرنها پیش در زندگی انسان وارد شده ، فعالیتهای بدنی و رقابتهای ورزشی است .درواقع فعالیتهای بدنی بر ای انسان اولیه ، حکم اسلحه را داشته است .
دویدن برای تعقیب شکار و گریز از چنگال حیوانات وحشی ، جهیدن و پریدن از روی موانع طبیعی ، پرتاب چوب و سنگ جهت شکار حیوانات و تأمین غذای مورد نیاز و مبارزۀ تن به تن برای بقاء و غلبه بر دشمن ، همگی لازمه زندگی انسان اولیه بوده است .
● تاریخچه آمادگی جسمانی
به نظر میرسد بحث آمادگی به عنوان موضوعی مستقل از تربیت بدنی از سال ۱۹۲۵ به میان آمده است و آن زمانی است فردریک راند راجرز مد یر بخش بهداشت و تربیت بدنی مستقر در دپارتمان آموزش و پرورش ایالت نیویورک آزمون شاخص آمادگی جسمانی PFI)) را معرفی کرد وبرنامه آن را د ر مدارس نیویورک به اجرا گذاشت .این آزمون که دو عنر اصلی آمادگی جسمانی یعنی قدرت و استقامت عضلانی را می سنجید دختران و پسران ضعیف را از هم متمایز میکرد ، لذا معلمان تربیت بدنی موظف شدند که سطح آمادگی جسمانی دانش آموزان ضعیف تر را ارتقاء دهند .


منبع:ویستا
ویرایش و تلخیص:برگزیده ها


,