ترامپ: ایران هیچ احترامی برای ما قائل نیست/ اگر ایران می‌گفت که بیایید باهم باشیم، من با توافق مشکل نداشتم


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , ترامپ

 رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز گفت که اگر ایران میگفت که «بیایید با هم باشیم من با توافق هسته‌ای مشکل نداشتم اما برعکس، آنها جسورتر شده‌اند».

 به گزارش  فارس، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز که بخش دیگری از آن یک شنبه شب پخش شد با اشاره به تحریمهای اخیر علیه ایران و با انتقاد از توافق هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 گفت: آنها فکر نمی‌کردند که کسی پیدا شود و چنین توافق احمقانه‌ای را امضا کند.

 

براساس گزارش تایمز اسرائیل، وی با اشاره به حوادث سال گذشته در خلیج فارس گفت: کشتیهای جنگی ایالات متحده در خلیج فارس از سوی قایقهای نظامی ایران احاطه شده و مورد اذیت و آزار قرار گرفته‌اند، آنها جسورتر شده‌اند، ایران هیچ احترامی برای ما قائل نیست.

 

وی همانطور که پیش از این نیز بارها تاکید کرده است گفت که توافق هسته‌ای بدترین توافقی بوده که تا کنون مذاکره شده است و اصلا نباید مذاکره می‌شد.

 

ترامپ افزود که کاملا با توافق مخالف نیست اما مدعی شد که این توافق کامل اجرا نشده است.

 

وی مدعی شد که ایرانی‌ها در حال ارسال پول و اسلحه به همه جای دنیا هستند. اینطوری نباید باشد.

 

رئیس جمهور جدید آمریکا در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا گزینه نظامی علیه اقدامات ایران نظیر آزمایش موشکی انجام خواهد داد یا نه از زیر بار پاسخ دادن طفره رفت اما گفت که باید ببینیم که چه اتفاقی خواهد افتاد؛ ما هرگز درباره اقدامات نظامی خود صحبت نمی‌کنیم.

 

ترامپ در ادامه افزود: من با این توافق کنار می آمدم اگر آنها(ایران) می‌گفتند «خیلی خوب ما الان در کنار هم هستیم؛ اما برعکس شد، آنها جسورتر شده‌اند».

 

وی درباره تحریم‌های جدید نیز گفت که تازه آغاز شده است.

 

وی با انتقاد از باراک اوباما درباره اینکه اقدامات نظامی را آشکارا اعلام می‌کرده است گفت که من اقدامات و تحرکات نظامی‌ام را فاش نمی‌کنم.