قتل فجیع میدان کاج در «یک روز بخصوص»


اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

همایون اسعدیان گفت: در فیلم «یک روز بخصوص» به‌دنبال خلق موقعیتی بودم که تماشاگر خود را در آن شرایط تصور کند.

به گزارش ایسنا، کارگردان فیلم «یک روز بخصوص» ۱۷ بهمن‌ماه پس از نمایش فیلمش در قالب جشنواره فیلم فجر در برج میلاد، همراه تعدادی از عوامل آن، توضیح‌هایی درباره تازه‌ترین اثرش ارائه کرد.

 

اسعدیان درباره طرح اولیه فیلم، توضیح داد: طرح اولیه به چند سال قبل متعلق است که ماجرای میدان کاج و آن قتل فجیع پیش آمد. آن زمان، وقتی عده زیادی با موبایل عکس و فیلم می‌گرفتند، این سوال برایم پیش آمد که مسئولیت اجتماعی چه جایگاهی دارد؟ بعد از آن در روزنامه شرق گفت‌وگویی با یک دلال عضو بدن انسان خواندم و این ماجرا به مسئولیت اجتماعی پیوند زده شد.

 

وی ادامه داد: در این فیلم نیز نتیجه برایم مهم نبود، بلکه دوست داشتم موقعیتی خلق کنم که تماشاگر بگوید، اگر من بودم چه می‌کردم؟

 

اسعدیان در این نشست همچنین در پاسخ به پرسشی که به اظهار نظر یکی از منتقدان برنامه «هفت» اشاره داشت، تاکید کرد: من هیچ‌وقت به منتقدان توهین نکرده‌ام؛ ولی برخی اظهار نظرها در برنامه‌ای وزین، توهین به اهالی رسانه و سینماست.

 

او که شخصیت اصلی فیلمش یک روزنامه‌نگار است، گفت: در این فیلم، موقعیت برایم خیلی مهم بود. از نگاه من، روزنامه‌نگار آرمانگرا و به‌دنبال روشن کردن مسائل است که در این فیلم در یک موقعیت اخلاقی قرار گرفته است. نکته اینجاست که تمام افراد درگیر در این داستان، خوب هستند، ولی دشمن هم می‌شوند.

 

اسعدیان همچنین افزود: من در این فیلم، از تخیل خودم استفاده کردم، چون بخشی از سینما تحقیق است و بخشی دیگر از آن تخیل.

 

در این نشست، مازیار میری، مصطفی زمانی، شیرین آقا رضا کاشی به‌عنوان برخی عوامل فیلم حضور داشتند.