ترکیه از شهرام ناظری تقدیر کرد +عکس


مسئولان فرهنگی ترکیه از شهرام ناظری، پری صابری و توفیق سبحانی به خاطر خلق آثار هنری و فرهنگی درباره مولانا تقدیر کردند.

 به گزارش ایسنا شهرام ناظری با حضور در غرفه مرکز فرهنگ و توریسم قونیه که همزمان با دهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در تهران برگزار شده است با عبدالستار یارار شهردار و مدیر این مرکز دیدار و درباره مولانا و آثاری که در این‌باره تولید کرده است، گفت‌وگو کرد.

 

در این دیدار پری صابری که تئاتر «شمس پرنده» را کارگردانی کرده و توفیق سبحانی پژوهشگر و مولاناشناس نیز حضور داشتند. 

 

حضور شهرام ناظری در نمایشگاه گردشگری بخشی از فضای آن را تحت تأثیر قرار داد به طوری که برخی از مردم برای گرفتن امضا و عکس یادگاری به غرفه ترکیه آمدند و در شرایطی که ناظری در حال گفت‌وگو با مدیر فرهنگ و توریسم قونیه بود با او عکس یادگاری می‌گرفتند.

 

عبدالستار یارار، شهردار و مدیر مرکز فرهنگ و توریسم قونیه در این دیدار ضمن ابراز خوشحالی از حضور ناظری در ماکت آرامگاه قونیه که در این نمایشگاه برپا شده است، بیان کرد:‌ خیلی خوشحالیم که دوستان حضرت مولانا را این‌جا می‌بینیم و افتخار میزبانی از آن‌ها را در این ماکت و در سرزمین ایران داریم.

 

او خطاب به ناظری گفت: می‌دانید که در قونیه شیفتگان صدای شما و حتی خود شما بسیار هستند.

 

او همچنین خطاب به پری صابری اظهار کرد:‌ آرزو می‌کنم آثارتان در قونیه به صحنه برود.

 

شهردار و مدیر مرکز فرهنگ و گردشگری قونیه در ادامه بیان کرد: ما فقط از شهر جناب مولانا سلام آورده‌ایم. استادانی امروز این‌جا هستند که در برابر آن‌ها نمی‌توانیم حرف بزنیم. البته هدایای معنوی آورده‌ایم که شاید اندکی از زحمات آن‌ها را جبران کند.

 

او سپس برای استقبال از حضور این سه شخصیت فرهنگی و هنری این جمله را به زبان فارسی گفت: دسته گل محمدی به شهر ما خوش آمدی!

 

اخبارفرهنگی,خبرهای   فرهنگی ,شهرام ناظر

یارار شال متبرکی از مقبره مولانا را به پری صابری و کاشی‌های قدمت‌دار مقبره حضرت مولانا را به شهرام ناظری، پری صابری و توفیق سبحانی به رسم یادگار اهدا کرد. همچنین دیوان کبیر و اصل مولانا که به تازگی چاپ شده به شهرام ناظری اهدا شد.

 

او در ادامه از شهرام ناظری برای اجرای کنسرت و همچنین از پری صابری برای اجرای تئاتر «شمس پرنده» همزمان با بزرگداشت مولانا در شهر قونیه دعوت کرد.