وزیر بهداشت؛ نگران دستور ترامپ برای تحریم کالاهای پزشکی نیستیم


اخبارپزشکی,خبرهای  پزشکی,وزیر بهداش

وزیر بهداشت در خصوص اقدام اخیر ترامپ مبنی بر تحریم کالاهای پزشکی، گفت: نگران دستور ترامپ برای تحریم کالاهای پزشکی نیستیم.

 به گزارش مهر، دکتر سید حسن هاشمی در خصوص اقدام اخیر ترامپ مبنی بر تحریم کالاهای پزشکی، گفت: در شرایط تحریم، کشورهای دیگر اروپایی و آسیایی، تجهیزات پزشکی مناسبی را عرضه می کنند و در طول دو دهه گذشته از این کشورها تجهیزات مورد نیاز را خریداری کرده ایم.

 

وی اظهار داشت: خوشبختانه ایران، به بخشی از فناوری های حوزه تجهیزات پزشکی دست یافته است بنابراین کشور مشکلی نداشته و نخواهد داشت و نیازی به آمریکا و شرکت های آمریکایی ندارد و این اقدام رییس جمهور این کشور، موجب ضرر ملت شریف ایران نمی شود بلکه به خود آنها آسیب می رساند.

 

وزیر بهداشت تاکید کرد: این اقدام رییس جمهور آمریکا جای هیچ نگرانی و تاسفی ندارد و جای خوشحالی دارد که شرکای بسیار خوبی را در این مدت داشته ایم و با آنها ادامه خواهیم داد ضمن اینکه با تکیه بر تولیدات داخلی که تعداد آنها هم کم نیست نیازها را برطرف می کنیم.

 

هاشمی با تاکید بر تامین تجهیزات پزشکی مورد نیاز از کمپانی های معتپر دنیا، گفت: حتی بخشی از بازار تجهیزات پزشکی آمریکا، در اختیار کمپانی هایی است که به کشورهای منطقه از جمله ایران، تجهیزات پزشکی را می فروشند.