شرط عجیب اجرای آثار دیوید ممت


اخبارفرهنگی ,خبرهای  فرهنگی ,دیوید ممت

گفت‌وگوهای پس از نمایش فیلم یا اجرای تئاتر با حضور کارگردان و بازیگران به امری رایج و محبوب تبدیل شده است اما دیوید ممت مشهور علاقه‌ای به این کار ندارد.

 به گزارش خبرآنلاین، نمایشنامه نویس مشهور آمریکایی و خالق آثاری چون «خانه بازی‌ها» و «گلن‌گری گلن‌راس» میزگردهای گفت‌وگوی پس از اجرای هر کدام از نمایشنامه‌هایش را ممنوع کرد.

 

از این پس مجوز اجرای آثار ممت شامل بندی در این باره است و عمل نکردن به آن ۲۵ هزار دلار جریمه خواهد داشت.

 

کار دیوید ممت در ایجاد ممنوعیت برای برگزاری نشست‌های پس از اجرا، شگفتی فعالان این عرصه را برانگیخته است. رونالد هاروود نویسنده سرشناس که برای فیلمنامه «متصدی لباس» نامزد جایزه اسکار شد در این باره گفت: «نمی‌دانم چرا دیوید ممت دست به این کار زده است؟ من بحث‌های پس از برنامه را دوست دارم. من با افرادی که پرسش دارند صحبت می‌کنم. به نظر من هیچ مشکلی در این کار وجود ندارد.»

 

او در ادامه گفت: «اگر او دلایلی برای این کار داشت و به ما می‌گفت شاید جور دیگری می‌اندیشیدم اما صادقانه بگویم به نظر من احمقانه است.»

 

دیوید ممت نمایشنامه‌نویس، فیلمنامه‌نویس و کارگردان آمریکایی است. او سال ۱۹۸۴ برای نمایشنامه‌ «گلن‌گری گلن راس» جایزه پولیتزر گرفت. از فیلمنامه‌های مشهور او می‌توان به «پستچی همیشه دوبار زنگ می‌زند»، «حکم» و «بوفالوی آمریکایی»‌ اشاره کرد.